'Fascinantno in pretresljivo' je čilski gledališki kritik Pedro Labra Herrera januarja v osrednjem čilskem dnevnikm El Mercurio naslovil kritiko predstave Amado Mio, s katero je Slovensko mladinsko gledališče gostovalo na festivalu Santiago a Mil. Kritik še posebej izpostavlja režiserja in igralca Ivana Peternelja, za katerega piše, da se je izkazal za briljantnega performerja. Foto: SMG
'Fascinantno in pretresljivo' je čilski gledališki kritik Pedro Labra Herrera januarja v osrednjem čilskem dnevnikm El Mercurio naslovil kritiko predstave Amado Mio, s katero je Slovensko mladinsko gledališče gostovalo na festivalu Santiago a Mil. Kritik še posebej izpostavlja režiserja in igralca Ivana Peternelja, za katerega piše, da se je izkazal za briljantnega performerja. Foto: SMG
Kaligula
Predstava Kaligula Tomaža Pandurja je premierno zaživela na Brionih. Gre za predstavo o krutem rimskem vladarju in zlorabi moči z elementi eksistencializma, ki je nastala po motivih istoimenske drame francoskega književnika, dramaturga in novinarja Alberta Camusa. Omenjena igra je skupaj s Camusevima deloma Mit in Tujec kljub upoštevanju zakonitosti gledališča absurda močna podkrepitev filozofske ideje. Foto: Kazalište Ulysses

SMG-ju se letos obetajo nova gostovanja, na različnih latinskoameriških festivalih pa bodo gostovali tudi režiser Tomaž Pandur, društvo Familija in Gledališče Ane Monro.

Čestitke za uspehe SMG-ja je v Slovenijo že poslal Mario Ernesto Sanchez, direktor mednarodnega festivala hispanskega gledališča iz Miamija. Za predstavo se zanimata tudi Karina Noble, direktorica festivala, ki bo junija v Santu Domingu v Dominikanski republiki, in Dario Loperfido, direktor festivala, ki bo septembra v Buenos Airesu v Argentini.

SMG nadaljeval delo, ki ga je začel Pandur
Amado Mio, odrska adaptacija osebne zgodbe Piera Paola Pasolinija o tem, kako se je pri svojih 22 letih zaljubil v 15-letnega učenca, je na poti uspehov, ki so jih v preteklih letih v Latinski Ameriki dosegle predstave SMG-ja Šeherezada, Roberto Zucco, Kdo se boji Tennesseeja Williamsa? in Silence ter tudi produkcije drugih slovenskih gledališč, ki so že nastopila na tej za gledališče izjemno dovzetni celini.

SMG-ju je vrata v Latinsko Ameriko odprl Tomaž Pandur s Šeherezado. Ko je Pandur po njej začel delati z mariborskim gledališčem, je uspehe nadaljeval z njimi, v zadnjih letih pa v Latinsko Ameriko že hodi na čelu mednarodnih koprodukcij. Loperfido je na festivalu v Santiagu de Chile napovedal, da bo Pandurjeva predstava Kaligula ena glavnih zanimivosti letošnjega festivala v Buenos Airesu.

Argentina - Urugvaj - Brazilija ...
Poleg tega si Loperfido želi na festival pripeljati še SMG, saj je ta v Latinski Ameriki preverjena "blagovna znamka". Za predstave, ki so vključene v program festivala v Buenos Airesu, se zanimajo tudi direktorji festivalov v Montevideu v Urugvaju in Porto Alegreju v Braziliji. Festivala bosta potekala v istem času, s sodelovanjem pa si organizatorji lajšajo stroške gostovanj gledališč, ki prihajajo z drugih celin.

... in še Venezuela
Vabil slovenskim gledališčem za gostovanja v Latinski Ameriki v letošnjem letu je še več. V Venezueli po dolgih letih krize na noge spet postavljajo festival v Caracasu. V zlatih časih festivala so na njem gostili Pandurjevo Božansko komedijo in tja pripeljali kar šest zabojnikov scene ter 110 članov ekipe mariborskega gledališča. Sredi 90. let si takih stroškov niso upali privoščiti niti Avstrijci (ko so Božansko komedijo vključili v program salzburškega festivala, so ugotovili, da je ceneje občinstvo z letalom pripeljati v Maribor).

Le nekaj let pozneje so morali, predvsem zaradi političnih sprememb, festival v Caracasu ukiniti. Letos ga postavljajo na noge s precej bolj skromnimi sredstvi, nanj pa so že povabili slovensko predstavo Izpovedi pornodive v izvedbi društva Familija.

Monrojevci bodo širili Apulejeve modrosti
Čez lužo se letos odpravlja tudi Gedališče Ane Monro s predstavo Zlati osel, ki je konec avgusta vabljena na mednarodni festival uličnega gledališča v Bogoti v Kolumbiji. Za tem gre ekipa Ane Monro še na gostovanje po mestih Manizales, Tunja, Santa Marta, Villavicencio in Arauca.

Po letih, ko je Slovenija na festivalih v Latinski Ameriki sodelovala z velikimi in dragimi produkcijami, je zdaj prišel čas za manjše, a prav tako odmevne gledališke predstave.