Zgodbo, ki sočasno poteka na odru in na platnu, si bo mogoče ogledati najprej v filmu in nato še v predstavi ali obratno ter tako dobiti vpogled v vse plasti dogajanja.
Mladi levi tako tudi v polnoletnosti ostajajo mesto srečanj in presenečenj, kjer se uživa v umetnosti ob pretresanju ažurnih umetniških ali družbenih tem prek preseganja lokalnih konceptov in meja. Do konca avgusta se bodo v okviru festivala na več lokacijah zvrstile tudi nenapovedane intervencije v javni prostor, pogovori, predstave in zaključni koncert Natriletnega kolobarjenja s praho.
Poleg uvodne predstave bo na programu tudi Katarina po naročilu, zadnji del trilogije, ki se tokrat loteva teme agresije. Avtorji predstave so Urška Brodar, Katarina Stegnar in Jure Novak, zadnja dva v predstavi tudi nastopata. 24. avgusta bo predstava na ogled v slovenskem, dva dni pozneje pa še v angleškem jeziku.
Z rezidence v javni prostor
Kolektiv štirih balkansko-kavkaških umetnikov se je vzpostavil na rezidencah in urbanih intervencijah projekta Caucasus Balkan Express v Cluju v Romuniji, Erevanu v Armeniji in Tbilisiju v Gruziji. Pred začetkom festivala so se umetniki znova srečali na rezidenci v Ljubljani in pripravili umetniški poseg v mestno tkivo, ki bo njihov odziv na mesto. Kolektiv sestavljajo Vahe Budumyan, Giorgi Khasaia, Vilmos Kotor, Tanja Radež. Projekt je nastal na pobudo mednarodne mreže Balkan Express in romunske fundacije Alt Art.
Nina Jan in Urša Sekirnik sta konceptualni umetnici, performerki in režiserki, ki delujeta pod imenom KUD NUM. Že več let ustvarjata med Slovenijo, Nizozemsko in Španijo. Lani sta "kot preživitveno strategijo ustanovili spletno trgovino, kjer si lahko vsak naroči predstavo po svojih željah: preklika se skozi že pripravljene in ponujene prizore, po želji doda še idejo za lasten prizor, hkrati uravnava ceno in dolžino predstave, si ustvari sosledje prizorov, odda naročilo in prejme – v živo izvedeno predstavo," so zapisali organizatorji in dodali, da tokrat častijo oni.
Sodobni cirkus
Predstava Le vide je nadaljevanje kolektivnega raziskovanja in ustvarjanja ter plod dolgega skupnega ustvarjalnega procesa cirkusantov Maroussije Diaz Verbèke in Fragana Gehlkerja ter violinista in zvočnega umetnika Alexisa Auffraya. Pri predstavi gre pravzaprav za cirkuški esej, se pravi poglobljen in oseben uvid v neko temo - najbolj izstopajoča je tema Sizifovega dela - prek medija sodobnega cirkusa (vrv). Predstava je v francoščini s slovenskimi in angleškimi nadnapisi.
Vse te besede, ki se začnejo na P
Bolgarski koreograf in performer Ivo Dimchev se po gostovanju z Lili Handel vrača na oder Mladih levov (gostoval je že leta 2006) z interaktivnim performansom P project, kjer preizkuša meje občinstva.
Po devetih letih se na festival vrača tudi Benjamin Verdonck, tokrat s predstavo notallwhowanderarelost, kjer gre za abstraktno odrsko meditacijo, nekakšen vstop v svet, kjer se stvarem čudimo v duhu začetka filozofskega razmišljanja. Med povratniki je tudi kolektiv Motus, ki prihaja na Mlade leve že tretjič. Režiserja ter dramaturga Enrico Casagrande in Daniela Nicolò sestavljata skupaj z igralko Silvio Calderoni močan avtorski pogon, tokrat se lotevajo raziskovanja spolne identitete.
"Kako misliti partizansko umetnost?"
Predstava Nije to crvena, to je krv! bo za ljubljansko občinstvo adaptirana in bo imela format happeninga, ki bo vključeval tudi uprizoritev. Člani platforme Teorija koja Hoda, ki pripravlja dogodek, so Bojan Đorđev, Siniša Ilić, Dragana Jovović in Katarina Popović. Nije to crvena, to je krv! ne uprizarja poezije kot estetiziran zgodovinski odmev, ampak postavlja vprašanja o njeni današnji ideološki vrednosti.
Newyorški umetnik Andrew Schneider ustvarja na presečišču uprizoritvene umetnosti in tehnologije, njegova avtorska dela so s področja gledališča, videa in instalacij. Sedem let je bil tudi član kolektiva Wooster Group. YOUARENOWHERE je predstava, v kateri performer in vsa podporna gledališka tehnika ukrivljata čas, njeno referenčno polje pa se razpenja od filozofije - tudi Žižka - do hollywoodskih filmov.
Tudi pogovarjati se je treba
"Koliko javni prostor še vedno omogoča interakcijo, dialog in prostor za kritično misel ter kakšne so strategije intervencij v javnem prostoru kot oblike političnega upora?" se bo spraševalo na četrtkovem pogovoru, ki ga bo vodila Nevenka Koprivšek. O tem in še čem bodo izmenjali izkušnje Marta Keil, Taguhi Torosyan, Pavel Yurov, Benjamin Verdonck, Andrej Rozman - Roza in drugi.
Kaj je o letošnji izvedbi festivala povedala njegova umetniška direktorica Nevenka Koprivšek, si lahko pogledate v spodnjem prispevku Poletne scene.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje