Knjiga reprodukcij je novembra sočasno izšla v Franciji, ZDA, Veliki Britaniji, Nemčiji in na Nizozemskem, izvirniki pa niso bili še nikjer javno razstavljeni. Foto: AP
Knjiga reprodukcij je novembra sočasno izšla v Franciji, ZDA, Veliki Britaniji, Nemčiji in na Nizozemskem, izvirniki pa niso bili še nikjer javno razstavljeni. Foto: AP
Po mnenju založnika knjige Bernarda Commenta "bi v muzeju lahko zavzeli skromnejšo držo in jim pokazali nekaj spoštovanja ob najdbi, ne pa, da se podajajo v nizkotno tekmo dokazovanja".
Po mnenju založnika knjige Bernarda Commenta "bi v muzeju lahko zavzeli skromnejšo držo in jim pokazali nekaj spoštovanja ob najdbi, ne pa, da se podajajo v nizkotno tekmo dokazovanja". Foto: EPA
Pristne ali ne, risbe naj bi nastale v obdobju, ki ga je umetnik v Arlesu preživel med letoma 1888 in 1890. Tedaj so nastala nekatera njegova najbolj prepoznavna dela, kot so Spalnica v Arlesu, Nočna kavarna in tihožitje Vaza z dvanajstimi sončnicami.
Pristne ali ne, risbe naj bi nastale v obdobju, ki ga je umetnik v Arlesu preživel med letoma 1888 in 1890. Tedaj so nastala nekatera njegova najbolj prepoznavna dela, kot so Spalnica v Arlesu, Nočna kavarna in tihožitje Vaza z dvanajstimi sončnicami. Foto: Reuters

Takoj ko je novembra izšla knjiga z angleškim naslovom Vincent Van Gogh, The Fog of Arles: The Rediscovered Sketchbook, v kateri so objavljene skice, ki naj bi jih Van Gogh narisal v poslovno knjigo hotela v Arlesu, so se začela pojavljati ugibanja o avtentičnosti s črnilom ustvarjenih risb.

Med najbolj glasnimi dvomljivci so bili predstavniki Van Goghovega muzeja, ki so risbe označili za ponaredek, saj naj ne bi odražale sloga velikega umetnika. O njih so zapisali, da so "monotone, okorne in nestvarne".

Risbe so narisane z rjavim črnilom, medtem ko je med bivanjem v Arlesu umetnik uporabljal črno, včasih celo vijoličasto črnilo.

Namerna "kampanja" blatenja?
Pri založbi so v izjavi za javnost zapisali, da bodo od muzeja zahtevali odškodnino za po njihovem mnenju "neutemeljeno in zahrbtno kampanjo", pri čemer še niso navedli, kateri pravni postopek bodo uporabili za dosego cilja.

Lahko res ocenjuješ reprodukcijo?
Poznavalka Van Goghovega dela Bogomila Welsh-Ovcharov, ki je pripravila pričujoče delo, predstavnikom nizozemskega muzeja očita, da presojajo fotografije umetnikovih skic v knjigi, namesto da bi podali strokovno oceno desetih izvirnikov, ki jim jih je posredovala.
S tožbo grozi tudi neimenovana lastnica skic, ki jih je hranila 60 let.
Van Goghov muzej je zavrnil pobudo založbe Le Seuil, da bi pripravil skupno strokovno javno razpravo, na kateri bi lahko svoje trditve argumentirali strokovnjaki. Kot so zapisali, najprej zahtevajo odgovore na vprašanja, ki so jih poslali založbi. Do tedaj ne nameravajo organizirati nobene javne razprave in tudi ne odgovarjati na vprašanja.