Malinca je trgovina z zdravo prehrano in portal z zdravimi recepti. Foto: Osebni arhiv
Malinca je trgovina z zdravo prehrano in portal z zdravimi recepti. Foto: Osebni arhiv
Na tekmovanju Mladi podjetnik 2014 jim je zmaga ušla iz rok, ampak uvrstitve med finaliste so zelo vesele. Foto: Osebni arhiv

Recept je vedno enak: zdravi in redni obroki, veliko gibanja in zmanjšanje stresa. Tudi sladke pregrehe so lahko zdrave v mejah normale – tem se nisem odpovedala, samo zamenjala sem mlečno čokolado za presno čokolado, ki je še boljša.

Nastja in Andreja
Ustanoviteljici Malince.
Ekipo Malinc sestavljajo štiri dekleta
Malince sestavljajo štiri deklete. Foto: Osebni arhiv

Izobraževanje in ozaveščanje ljudi o zdravem načinu življenja z zdravo prehrano, zdravimi recepti, športom, ekologijo in hkrati izpolnjevanje želja naših strank.

Poslanstvo Malince
Pri Malinci spodbujajo prodajo domačih slovenskih izdelkov: "V naši shrambi je v tem trenutno 250 različnih izdelkov, od tega okoli 100 slovenske izdelave." Foto: Osebni arhiv
Ciljno občinstvo so ženske, stare od 25 do 50 let. Foto: osebni arhiv

čisto preveliko vsebnostjo sladkorja in soli. Vedno več Slovencev že posega po zdravi prehrani, ampak še vedno se velika večina za to odloči šele, ko jih začne pestiti kakšna zdravstvena težava."

Ali se Slovenci zdravo prehranjujemo in kaj so največje težave pri prehranjevanju, smo najprej vprašali Nastjo Kramer, ustanoviteljico spletne trgovine z zdravo prehrano Malinca.

"V nobeni shrambi ne bi smelo manjkati svežega sadja in zelenjave, zdravega sladila (kokosov sladkor ali agavin sirup), kakovostnega olja (sama prisegam na kokosovega in olivnega), sveže mlete moke (pri meni je največkrat v uporabi pirina in ajdova) in kosmičev vseh vrst (super za zajtrk, za smoothieje, peciva namesto moke)," zaupa, česa ne bi smelo manjkati v nobeni shrambi. Njihovo vodilo je polna shramba zdravja, dodala pa je, kaj je še pomembno: "Da jemo redno (pet obrokov dnevno), v manjših količinah, raznoliko, svežo in čim manj predelano hrano. Poslušati moramo svoje telo in uživati hrano, po kateri se počutimo najbolje. Še vedno pa menim, da je zajtrk daleč najpomembnejši obrok dneva, v katerem ne smejo manjkati beljakovine, ogljikovi hidrati in zdrave maščobe – tako, da dobimo dovolj energije za pogon v nov dan."


Uspešna Slovenija je projekt za optimizem in spodbudo. V MMC-ju želimo z njim predstaviti posameznike, podjetja in ustanove, ki so za odličnost na svojem področju pred kratkim prejeli priznanje ali nagrado. Uspešni učenci, inovatorji, podjetniki, kmetje, zdravniki, umetniki, znanstveniki, športniki ... Njihovi dosežki vzbujajo upanje, da se bo Slovenija s svojo ustvarjalno močjo vendarle prebila med vitalne družbe. Svoje predloge pošljite na naslov uspesna.slovenija@rtvslo.si.

Nastja se je skupaj s prijateljico Andrejo maja lani podala v podjetniške vode, po enem letu pa se je Malinci uspelo uvrstiti med finaliste za najboljšega Mladega podjetnika v letu 2014. Nominacija je ekipo Malince zelo razveselila: "Uvrstitev med najboljše štiri finaliste je bila potrditev, da delava z Andrejo Stopar (solastnico) v pravi smeri. Pomeni pa tudi odlično priložnost za dodatno prepoznavnost in pridobitev kredibilnosti v svetu podjetništva."

Na prej omenjenem tekmovanju, kjer nagrajujejo najboljše mlade podjetnike, je na koncu slavila Jana Fleišer, ustanoviteljica vrtca Dobra teta, ki je v intervjuju za MMC pred kratkim razkrila, da redno spremlja Malinčine recepte in novičke. In to ni edina malinica (tako pravijo svojim strankam in sledilcem), na Facebooku so nabrale skoraj 50.000 všečkov, v prvem letu poslovanja pa so naštele tudi več kot 1.200.000 ogledov spletne strani.

Malinca je trgovina z zdravo prehrano in spletna stran z zdravimi recepti (ponujajo sveže mlete moke, različne vrste kosmičev in semen, izdelke iz kokosa, kakava, konoplje, pire in še veliko drugih superživil), na portalu zdravja, kot ga poimenuje Nastja, pa najdemo veliko več kot le same izdelke.

1.300 deklet in fantov želi živeti zdravo
Malinca med drugim organizira projekt Zdravo 2014, pri katerem so se povezali z drugimi blogarji, nutricionisti, psihoterapevti, trenerji fitnesa: "Gre za projekt, s katerim želimo ljudi spodbujati k zdravemu načinu življenja. Odzivnost je odlična – prijavljenih je 1.300 deklet in nekaj fantov iz različnih delov Slovenije, ki projekt redno spremljajo in lepo napredujejo. Tudi sama cilje pridno izpolnjujem – verjamem, da bom do konca leta izpolnila vseh pet, vključno s petimi obroki dnevno –, z malo truda je vse mogoče. Velikokrat si je treba zaradi natrpanega urnika obroke pripraviti vnaprej." Zanimalo nas je tudi, s kakšnimi vprašanji se največkrat uporabniki obrnejo nanjo: "Največkrat se srečujem z vprašanji o čezmerni teži, povišanem holesterolu in diabetesu."

Nastja o superživilih: Superživila so popolnoma navadne rastline, ki se od drugih živil razlikujejo po bogati vsebnosti hranilnih snovi. Bogata so z antioksidanti, minerali, vitamini, beljakovinami in esencialnimi maščobnimi kislinami. Uživanje superživil pripomore k večji energiji, boljšemu zdravju in počutju. Med superživila spadajo alge (spirulina, klorela), trave (ječmenova, pšenična), sadje (inkovske, goji, jagode acai, camu camu, borovnice, avokado, lucuma, mango), zelenjava (brokoli, rdeča pesa, hren, zelje, ohrovt, špinača, česen, čebula), žita (ajda, oves, pira, ječmen), oreščki, semena chia, kokos, kakav, konoplja, ingver, koren mace, ribe.

Malinca (za ime sta se z Andrejo odločili predvsem zato, ker je bila ena redkih prostih domen, in zato, ker obe obožujeta maline) je nastala z združitvijo Nastjinih konjičkov (šport, kuhanje, marketing) in z njenim spremenjenim načinom prehranjevanja: "Svoj življenjski slog sem spremenila, ko sem dobila svojo prvo zaposlitev v centru dobrega počutja. Takrat sem ugotovila, da si lahko le s pravilno, zdravo prehrano in športom zagotovim kakovostno, zdravo in dolgo življenje. Poleg tega sem po dveletnih delovnih izkušnjah ugotovila, da sem človek, ki potrebuje prosto pot pri uresničevanju idej, zato sem združila svoje konjičke (šport, kuhanje, marketing) in nastala je Malinca."

Ta je pred kratkim zaživela tudi v fizični obliki: "Trgovino smo odprli iz dveh razlogov – ker je vedno več ljudi prihajajo svoje zdrave paketke naravnost k nam v pisarne/skladišče in ker smo zaradi širitve potrebovali večje prostore. S trgovinico smo zadovoljne, imamo tudi vedno več obiskovalcev. Je pa res, da nam fizična trgovinica predstavlja samo okoli 10 odstotkov prodaje." O odprtju nove trgovine ne razmišljajo, saj se želijo 100-odstotno posvetiti spletni prodaji, se pa z Malinčinimi izdelki počasi širijo z veleprodajo v druge fizične trgovine z zdravo prehrano po Sloveniji.

Vse več spletnih trgovin z zdravo prehrano
Spletnih trgovin z zdravo prehrano je vse več, po Nastjinih besedah v Sloveniji najdemo kar 50 takšnih trgovin. Kako pa njim uspeva doseči tako veliko strank: "Naš ključ, s katerim nam uspeva, je celovita ponudba – vse na enem mestu (recepti, izdelki, nasveti ...), osebni pristop in trud za dobro uporabniško izkušnjo naših malinc. Pri nas si zelo prizadevamo strankam dati znanje, ideje in jim ponuditi pomoč pri bolj zdravem načinu življenja. In s takšnim pristopom pride zaslužek."

Malince so v prvem letu poslovanja dosegle več kot 100.000 evrov prihodkov, v letu 2014 pa jih načrtujejo 240.000 evrov. Nastja priznava, da je treba veliko vlagati v nadaljnji razvoj in marketing, septembra pa načrtujejo kup novosti, ki bodo zdrav način življenja še bolj približale malincam (tako pravijo tudi strankam). Junija je zaživela spletna trgovina tudi na Hrvaškem, prihodnje leto pa načrtujejo širitev še na Češko in Slovaško, in to iz dveh razlogov - zaradi malo spletnih trgovin in veliko spletnih nakupovalcev.

In od kod črpajo informacije o zdravi prehrani Malince (Nastja je diplomirana ekonomistka, op. a.): "Največ znanja sem črpala s predavanj in v sodelovanju z različnimi strokovnjaki s področja športa in nutricionistike. Znanje sem in še vedno črpam iz knjig, udeležb na predavanjih in izobraževanjih, strica Googla in povezovanjem z uspešnimi posamezniki oziroma podjetji." In koliko ji pri tem pomaga znanje, pridobljeno na fakulteti: "Fakulteta je dobra podlaga, ki ti razširi obzorja, ponudi teoretično izobrazbo. Sem pa veliko dodatnega časa in denarja vložila v svoje znanje – berem knjige in se udeležujem različnih konferenc in predavanj ..."

Pri Malincah se vse razvija izjemno hitro, kar pove tudi Nastja: "Pri nas se je oziroma se še vedno vse odvija zelo hitro. Ideja o spletni trgovini se je razvila aprila, maja smo odprli podjetje in poiskali dobavitelje, na začetku junija pa je spletna trgovina že začela obratovati. Na začetku kakšnih večjih težav ni bilo, smo se pa za vsa vprašanja obrnili na znance, strica Googla ... Domači so bili kar malo skeptični, ko sva se podali v ta projekt, ampak sva jih z rezultati kar kmalu prepričali o nasprotnem."

Kje pa se vidijo čez deset let: "Tako daleč še ne gledamo, imamo pa vizijo postati vodilno podjetje v Sloveniji na področju prodaje zdrave prehrane. Poslanstvo, ki mu sledimo: izobraževanje in ozaveščanje ljudi o zdravem načinu življenja z zdravo prehrano, zdravimi recepti, športom, ekologijo in hkrati izpolnjevanje želja naših strank."

Kateri so po vašem mnenju pogoji za uspešno Slovenijo?

Sodelovanje in povezovanje s prijatelji, z uspešnimi podjetji in si tako medsebojno pomagati. Ne ozirati se na to, kaj dela konkurenca, in na tako imenovano krizo, se redno izobraževati in delati tisto, kar te veseli in osrečuje.

Recept je vedno enak: zdravi in redni obroki, veliko gibanja in zmanjšanje stresa. Tudi sladke pregrehe so lahko zdrave v mejah normale – tem se nisem odpovedala, samo zamenjala sem mlečno čokolado za presno čokolado, ki je še boljša.

Izobraževanje in ozaveščanje ljudi o zdravem načinu življenja z zdravo prehrano, zdravimi recepti, športom, ekologijo in hkrati izpolnjevanje želja naših strank.

Poslanstvo Malince