Volkswagen je glavna znamenitost mesta Wolfsburg. Foto: EPA
Volkswagen je glavna znamenitost mesta Wolfsburg. Foto: EPA

Afera z goljufijo prirejanja izpuhov bo skupino Volkswagen stala vsaj šest milijard evrov, pravijo strokovnjaki. Drugi težki udarec bodo čutili delavci in Volkswagnovo mesto Wolfsburg. "Brez Volkswagna bi mesto in okolica propadla," pravi prebivalec Wolfsburga.
"Nikjer se Volkswagnov škandal ne občuti bolj kot v Wolfsburgu," mestu, kjer vsi živijo za podjetje Volkswagen. Takega mesta ni nikjer drugje v Nemčiji. V Wolfsburgu je Volkswagen ustanovil univerzo, podjetje upravlja z največjim muzejem, v lasti ima krajevni nogometni klub, ki velja za enega najboljših v Nemčiji in je član elitne nogometne Lige prvakov.
"Če pogledate promet in avtomobile na cestah, ki se zlivajo v mesto in iz njega, boste videli, da vsi prebivalci dihajo skupaj s tovarno," pravi taksist Karsten Raabe, ki za svoje delo uporablja vozilo znamke Škoda, ki je del skupine Volkswagen, kamor med drugim spadajo še znamke Porsche, Seat in Audi. "Brez tovarne Volkswagen bi mesto in celotno območje umrla. Postali bi evropski Detroit," pojasnjuje taksist. Detroit, nekdaj prestolnica ameriške avtomobilske industrije, je postal največje ameriško mesto v zgodovini, ki je s svojimi 18 milijardami dolarjev dolga leta 2013 razglasilo stečaj.
Volkswagen je več kot podjetje
Več kot sedem desetletij po tem, ko so nacisti Wolfsburg postavili iz nič in začeli izdelovati "ljudski avtomobil," Volkswagen v mestu s 125.000 prebivalci zaposluje 75.000 ljudi. Letna prodaja podjetja se je v zadnjih dveh desetletjih početverila in znaša 202 milijardi evrov. To je znatno pripomoglo k znižanju brezposelnosti, ki je 4,9 odstotka, kar je veliko pod nemškim povprečjem.
Celo največja turistična znamenitost v mestu je posvečena Volkswagnu. To je 28 hektarjev velik tematski park s stezami za varno vožnjo in zgodovinskimi modeli vozil. Park so odprli leta 2000, naložba pa je bila vredna kar 400 milijonov evrov. Ne smemo pozabiti niti na znamenite Volkswagnove klobase, ki jih prodajajo po vsem svetu, na leto pa jih prodajo kar 7,8 milijona.
Škandal prva tema pogovorov
V torek, po priznanju krivde, so na naslovnici mestnega časopisa zapisali: "Črni ponedeljek za Volkswagen." Ljudje se v barih in na ulicah pogovarjajo, kaj to pomeni za tovarno. Sprašujejo se, koliko bo škandal stal podjetje, koliko delovnih mest bo na račun tega izgubljenih?
"Dogajanje v Volkswagnu še posebej vpliva na vse mesto," je dejal župan Wolfsburga Klaus Mohr, ki ima pisarno v ulici, poimenovani po ikoni avtomobilizma Ferdinandu Porscheju. "V interesu mesta in njegovih prebivalcev je, da se vsa zadeva čim prej razjasni in se ji pride do dna," je dodal župan.
Ljudje se na ulicah le držijo za glavo in upajo, da bo kriza čim prej minila, piše Bloomberg. "Prav vsak v mestu pozna vsaj eno osebo, ki dela za Volkswagen," pravi prodajalka Ivonne Schuckert- Thiele. Delavci za zdaj modro močijo. Pri Bloombergu so v mestu zaman iskali izjavo zaposlenih v podjetju. Na različnih koncih mesta so spraševali tako moške kot ženske, ki delajo v tovarni, vsi so bili tiho ali pa so se nasmejali in dejali "Delam v Volkswagnu".
Sledila še katastrofa nogometašev
Medtem pa se pritisk na proizvajalca le še stopnjuje. Odstopil je prvi mož podjetja 68-letni Martin Winterkorn, z njim so se morali od svojih položajev posloviti še nekateri drugi vplivni možje v podjetju. Winterkorna je nasledil 56-letni Matthias Müller, ki je zadnjih pet let vodil Porsche, zdaj pa bo moral najprej počistiti nesnago za svojim predhodnikom. Pri Volkswagnu so priznali, da so zavajali tudi v Evropi, številne države so napovedale podrobne preiskave. Švica je celo ustavila prodajo vozil s spornimi dizelskimi agregati.
Da bi prebivalci Wolfsburga še bolj trpeli, so za nameček nogometaši Wolfsburga s 5:1 klonili proti Bayernu, tekma pa se bo v zgodovino zapisala tudi po tem, da je napadalec moštva iz Münchna, Poljak Robert Lewandowski, Wolfsburgu pet golov zabil v vsega devetih minutah!