Nasprotniki projekta se sprašujejo, kdo bo želel poganjati kolo v z zrakom najbolj onesnaženem mestu v Evropi. Foto: Reuters
Nasprotniki projekta se sprašujejo, kdo bo želel poganjati kolo v z zrakom najbolj onesnaženem mestu v Evropi. Foto: Reuters

V Milanu v Italiji so lani izmerili največje onesnaženje v zgodovini. Mestne oblasti so za izboljšanje kakovosti zraka pripravile 35 milijonov evrov. Eden izmed ukrepov je tudi, da bi prebivalce iz vozil in motociklov preselili na kolesa.
Decembra leta 2015 je bil zrak v Milanu onesnažen do te mere, da so mestne oblasti odločile, da za tri dni prepovedo vstop v središče mesta z avtomobilom.
Milano je eno izmed najbolj onesnaženih mest v Evropi, zato so se oblasti zganile, da temu naredijo konec. Ena izmed rešitev se zdi privlačna. Če se bodo meščani v službo vozili s kolesom, bodo za to dobili denarno nadomestilo.
V Franciji eksperiment neslavno propadel
Zamisel ni nova. Italijani so si jo izposodili pri Francozih, kjer so leta 2014 poskušali s podobno metodo. Zaposleni so dobivali po 25 centov za vsak prevožen kilometer poti do službe in nazaj domov s kolesom. Eksperiment je neslavno propadel, saj se je le 419 od 10.000 zainteresiranih v službo vozilo s kolesom.
V Milanu načrtujejo, da bi čim večje število ljudi začelo uporabljati kolo ali katerega izmed drugih načinov javnega transporta. Za projekt so že namenili 35 milijonov evrov. Za zdaj je še veliko stvari nejasnih. Predvsem to, kako bodo pridobili dokaz, kdo je prišel v službo s kolesom in koliko kilometrov je prevozil s kolesom. Načrt je, da bi kot dokaz predložili poročilo, ki bi ga o trasi dokumentiral pametni telefon.
Vsi niso navdušeni nad rešitvijo. Strokovnjaki menijo, da projekt "ne drži vode". Sicer na prvi pogled deluje mamljivo, vendar je težava, ker je Milano za kolesarje neprijazno mesto, brez pravih kolesarskih poti, ki bi povezovale delovna mesta in naselja.