Joker Out med nastopom v Londonu v nedeljo. Foto: Gregor Zalokar
Joker Out med nastopom v Londonu v nedeljo. Foto: Gregor Zalokar

Joker Out so po februarski predstavitvi pesmi Carpe Diem in drugih "domačih" obveznostih, povezanih s pripravo na evrovizijski nastop, zadnji mesec in pol merili na tujino. Kot smo že poročali, so se udeleževali večjih, z Evrovizijo povezanih dogodkov, dajali intervjuje, se srečevali z oboževalci in svojo pesem (z njo pa tudi Slovenijo) predstavljali na radijskih postajah, koncertih ipd.

Kot je pričakovati, so se po nekaj tednih skoraj neprekinjenega potovanja po Evropi domov vrnili utrujeni in polni evrovizijskih vtisov, kar dobro pa so spoznali tudi svojo konkurenco. Kot so nam člani zasedbe zaupali v kratkem pogovoru, imajo visoke ambicije, ki pa imajo dobre temelje, dozdajšnji odziv občinstva in medijev: "Zavedamo se, da smo v mehurčku, da je publika, ki glasuje, zelo nepredvidljiva, a vse manj kot preboj v finale bo za nas veliko razočaranje."

Več pa v spodnjem pogovoru.


Za vami je naporna promocijska turneja – od Barcelone in Liverpoola do Amsterdama in Londona na koncu. Kako ocenjujete izkupiček?
Težko (smeh). Zadnjih šest tednov smo preživeli v mehurčku z evrovizijskimi oboževalci in specializiranimi mediji, tako da je težko objektivno oceniti, kaj bo to prineslo. Najbolj opazen prvi odziv medijev in organizatorjev v Barceloni je bil, da se je Slovenija letos projekta ESC lotila drugače kot prejšnja leta, da smo aktivni in opazni. Ne vemo, kako so se tega lotevali prejšnja leta, mi smo se tako kot vsega, kar počnemo: resno in z ambicijami.

Več o Evroviziji

Dogajanje, povezano z Evrovizijo in Joker Out, lahko spremljate tudi na družbenih omrežjih:

Instagram

Facebook

TikTok

Prvi opazni rezultati dela so bili skok z dna stavnic na sredino in med polfinaliste, ki ne bi smeli imeti težav s prebojem v finale. Vprašanje je, koliko so stavnice realne, ker je Švedska na njih vodila z več kot 40 odstotki, preden so sploh izbrali predstavnico. Postopoma pa se je začel spreminjati tudi odnos do nas, saj so nas organizatorji zaznali kot enega od nastopajočih, ki pritegne veliko pozornosti, saj se okoli nas ves čas veliko dogaja.

V Madridu so nas na oder poklicali kot najbolj priljubljeni bend na turneji, v Amsterdamu pa so nas na program postavili med zadnjih pet nastopajočih z glavnimi favoriti za zmago (Loreen, Karije, Avstrijki) in nam kot edinim dodali pirotehniko ...

Statistika na družabnih omrežjih se je tudi zelo spremenila, potrojili smo promet na naših kanalih, po zadnjih podatkih pa se je prej 95-odstotno slovensko občinstvo zelo internacionaliziralo, zdaj nas že spremlja več tujcev kot Slovencev. Zgovoren je bil tudi ponedeljkov prispevek na jutranjem programu na BBC-ju, ki so ga zavrteli tudi popoldne – tam so nam namenili največ pozornosti ob njihovi Mae in Loreen. Ampak, kot rečeno: živimo v mehurčku in na koncu bo štelo le to, kakšen rezultat bomo naredili v Liverpoolu. In še bolj, kaj nam bo to prineslo pri prebijanju na tuje, neevrovizijske odre.

Zasedba si je pridobila že kar nekaj predanih oboževalcev. Foto: Gregor Zalokar
Zasedba si je pridobila že kar nekaj predanih oboževalcev. Foto: Gregor Zalokar

Med drugim ste navduševali tudi s promocijskimi intervjuji in znanjem tujih jezikov. Kje (in kako oz. s čim) ste po svoji oceni pustili najboljši vtis?
Bojanova španščina – pa tudi Jan jo razume in kaj pove po špansko – je zelo "kriva", da so nas zagrabili špansko govoreči mediji in Španci so tudi med najbolj zastopanimi sledilci naših kanalov. Kar nekaj medijev je zato z nami naredilo dodatne intervjuje v španščini in tudi vsa srečanja z oboževalci so bila v Španiji množična in zelo čustvena. Že takoj po Barceloni smo zaznali tudi zelo povečano zanimanje iz Anglije, kjer se tedensko pojavljamo tudi v neevrovizijskih medijih (BBC, Sky, The Sun, številni lokalni radii in drugi mediji ...) in tudi v Londonu so nas navijači odlično sprejeli. Dejstvo, da je Krisova mama Nizozemka, pa nam zelo pomaga na Nizozemskem, kjer so nas vzeli za svoje. Organizatorji, mediji in predvsem navijači so nas sprejeli z navdušenjem, skoraj kot "svojo domačo B-reprezentanco" (smeh).

Pohvaliti moramo tudi Poljake. Na Poljskem je bilo srečanje s feni eno najbolj množičnih in na koncertu so z nami peli skoraj tako, kot če bi nastopili doma. Statistika spletnega prometa sicer pravi, da imamo izrazito veliko oboževalcev na Finskem, kar nas je malo presenetilo, je pa res, da smo se v zadnjih tednih odlično ujeli z njihovim predstavnikom, ki je tudi ves čas za šale, akcijo in prav prikupno "odbit" model.

Kris med intervjujem v Amsterdamu, kjer je odgovarjal v nizozemščini. Foto: Gregor Zalokar
Kris med intervjujem v Amsterdamu, kjer je odgovarjal v nizozemščini. Foto: Gregor Zalokar

Številni poznavalci vam priznavajo, da ste od začetka evrovizijske poti zelo napredovali in da ste zdaj med bolj priljubljeni oz. prepoznanimi evrovizijskimi izvajalci. Kot ste omenili, ravno te dni lahko beremo poročanje oz. komentar BBC-jevega novinarja, ki ocenjuje, da ste med tistimi zasedbami, ki so svojo bazo oboževalcev najbolj povečale. Verjamete, da ste si zagotovili uvrstitev v finale?
Kot smo napovedali na začetku: mi gremo na zmago. Prvi korak do tam je preboj iz polfinala. Zavedamo se, da smo v mehurčku, da je občinstvo, ki glasuje, zelo nepredvidljivo, a vse manj kot preboj v finale bo za nas veliko razočaranje.

Tovrstne turneje so tudi priložnost, da se evrovizijski izvajalci spoznajo in družijo. Kdo je na vas naredil največji vtis?
Letošnji nabor izvajalcev je čisto na človeški ravni zelo dober. Vzdušje je kot v poletnem kampu, polnem ustvarjalnih ljudi, super se razumemo, veliko se smejimo, imamo svoje interne šale, izmenjujemo izkušnje in predvsem je tukaj na kupu ogromno nekih izvajalcev, ki so prišli na Evrovizijo kot na "showcase", da se predstavijo čim širši publiki, poskusijo s prebojem iz domače države. Dolgoročno se marsikdo bolj vidi kot del "običajne", torej neevrovizijske glasbene industrije in mreženje poteka zelo dobro.

Foto: Gregor Zalokar
Foto: Gregor Zalokar

Družimo se z ljudmi, ki ustvarjajo glasbo za Lewisa Capaldija, skrbijo za Marca Mengonija, imajo stike na koncertnih scenah, pri velikih in neodvisnih založbah, ki so dobri ustvarjalci glasbe ali pa sodelujejo s tistimi, ki so v špici ... Tudi tujci veliko sprašujejo, kako se lotiti slovenskega trga, čeprav je majhen.

In s kom ste se najbolje ujeli?

Najbolje smo se ujeli z Irci (Wild Youth), Čehinjami (Vesna), Italijani, ki zastopajo San Marino (Piqued Jacks), Moldavci (Pasha), Fincem (Kaarije) in Srbom (Luke Black), Hrvati (Let 3), Avstrijkama – mimogrede, ena od njiju ima srbske korenine –, Islandko (Dilja), Litovko (Monika), z Belgijci (Gustaph) imamo prav posebno "res mi je všeč tvoj komad" vez, še s precej nedostopno Loreen smo imeli nekaj luštnih trenutkov. Na začetku malo nedostopna Mae je tudi ugotovila, da je v naši družbi vedno veselo, Alessandra, ki poje za Norveško, je tudi super punca, sploh ker je okoli nas že tako en kup Italijanov. Blanka Paloma in njena ekipa so super, sploh z Bojanom sta se odlično ujela, pa Avstralci. Portugalka, Francozinja La Zarra ima odličen smisel za humor ... No, pa smo našteli skoraj vse sodelujoče (smeh).

Spodaj si lahko ogledate še nekaj fotoutrinkov iz Amsterdama in Londona.