Vesoljski teleskop Kepler je do zdaj odkril 1.235 nebesnih teles, ki so verjetno planeti zunaj našega osončja. Foto: EPA

Projekt Lovci na planete (Planet Hunters) so vzpostavili astronomi iz Nase in univerze Yale, in sicer so na spletni strani objavili realne podatke in posnetke svetlobe več kot 150.000 zvezd, ki jih je pridobila Nasa. Z opazovanjem gibanja svetlobe posamezne zvezde skušajo obiskovalci strani zaznati planete zunaj našega osončja. Sodeluje več kot 40.000 zanesenjakov.

Tekma med računalniki in ljudmi
Podatke iz vesolja Nasi pošilja vesoljski teleskop Kepler, ki so ga v vesolje izstrelili leta 2009. Ta morebitne planete išče tako, da opazuje svetlobo zvezd in izmeri, kako se ta zmanjša, ko okrog nje zaokroži planet. Nato te podatke pregledujejo računalniki, a ustanovitelji projekta Lovci na planete so prepričani, da lahko nekatere planete zazna le neverjetna človeška sposobnost za prepoznavanje vzorcev.

Tako gre torej na neki način tudi za "vojno" ali tekmo med ljudmi in stroji, ki že kaže prve rezultate. Astronomi univerze Yale so namreč sporočili, da so sodelujoči pri projektu do zdaj našli vsaj dva potencialna nova planeta. Oba svoji zvezdi obkrožita precej hitreje, kot naša Zemlja kroži okoli Sonca, saj za to potrebujeta med 10 do 50 dni. Eden izmed njiju pa naj bi bil skalnat planet podobne velikosti kot Zemlja.

Kepler zaznal 1.200 potencialnih planetov
Čeprav so znanstveniki s pomočjo Keplerja našli že okoli 1.200 kandidatov za planete, pa bi ta dva zagotovo ostala neopažena, če jih ne bi zaznalo večje število 'laičnih' obiskovalcev spletne strani projekta, je poudarila Meg Schwamb iz raziskovalne skupine na Yalu.

Ekipa projekta Lovci na planete je sicer znanstvenikom posredovala 10 največkrat opaženih morebitnih planetov, izmed teh pa bi bila lahko primerna dva, poroča Science daily. Zdaj so na spletu objavili nove podatke, ki že zaposlujejo navdušence po vsem svetu.

V spodnjem videu, objavljenem na spletni strani www.planethunters.org, lahko prisluhnete predstavitvi projekta in možnostih za sodelovanje. Video je v angleškem jeziku.