Poznate svoje pravice kot potrošniki? Foto: MMC RTV SLO
Poznate svoje pravice kot potrošniki? Foto: MMC RTV SLO
Aplikacija za uveljavljanje pravic potrošnikov
Potrošniški SOS

Brezplačna aplikacija je bila razvita v okviru Evropskega potrošniškega centra. Potrošniki si jo lahko na mobilne telefone naložijo prek spletnih trgovin Google Play in Windows Store, medtem ko bo v trgovini iStore na voljo v prihodnjih tednih.

Kot je na današnji novinarski konferenci v Ljubljani pojasnila Jana Huč Uršič, so jih k razvoju aplikacije spodbudili potrošniki. Ti se namreč na center pogosto obračajo z vprašanji, kako uveljaviti pravice, če je z izdelkom kar koli narobe. Potrošniki kličejo tudi iz tujine in sprašujejo, kako je na primer z uveljavljanjem garancije.

Po besedah Urše Šmid Božičevič iz Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS) se aplikacija osredotoča na težave v trgovini, saj je to še vedno glavnina vseh problemov, ki jih dobi Evropski potrošniški center, pa tudi ZPS. Po njenih besedah od 60 do 70 odstotkov vseh problemov z uveljavljanjem pravic pri nakupih nastane v trgovini.
Aplikacija je po pojasnilih Huč Uršičeve razdeljena na dva dela: na predstavitev pravic potrošnikov v Sloveniji in v EU-ju. V prihodnjih tednih bo na voljo njena nadgradnja - do konca meseca, ko bo Slovenija gostila evropsko košarkarsko prvenstvo, bo namreč na voljo tudi angleška različica.

Pri razvoju aplikacije pa so pomislili tudi na slepe in slabovidne, zato so storitev opremili še z zvočnim zapisom vsebine. "Informacijsko-komunikacijska tehnologija je za nas pomemben korak naprej," je ob predstavitvi aplikacije dejal predsednik Zveze društev slepih in slabovidnih Slovenije Tomaž Wraber.

Po njegovih besedah pa je težava v tem, da tisti, ki jo razvijajo, pogosto ne mislijo na vse uporabnike, ampak samo na večinsko populacijo, medtem ko za slepe in slabovidne nekoliko zaostaja. "Veseli smo, da sta se Zveza potrošnikov Slovenije in Urad vlade RS za komuniciranje spomnila tudi na nas in prispevala sredstva in voljo za to aplikacijo, ki bo pomagala marsikomu," je še dodal Wraber.

Urad vlade za komuniciranje je namreč sofinanciral razvoj aplikacije. Po pojasnilih Matjaža Keka z urada so jo sofinancirali v okviru razpisa za sofinanciranje nevladnih organizacij v okviru dejavnosti ob evropskem letu državljanov. Celoten razpis je bil vreden 65.000 evrov, vsaka organizacija, ki je pridobila najvišje število točk, pa je lahko pridobila do 5000 evrov.

V načrtu je tudi priprava videa, ki bo izbrane pravice približal gluhim in naglušnim. Tako za slepe in slabovidne kot gluhe in naglušne pa bodo organizirali tudi delavnice s praktičnim prikazom namestitve in delovanja brezplačne aplikacije.

Aplikacija za uveljavljanje pravic potrošnikov
Potrošniški SOS