Enostavna in priročna spletna prodaja izpodrinja prodajo CD-jev. A mnogi bodo še vedno prisegali na zgledno zapakirano glasbo, ki je mogoča le v
Enostavna in priročna spletna prodaja izpodrinja prodajo CD-jev. A mnogi bodo še vedno prisegali na zgledno zapakirano glasbo, ki je mogoča le v "fizični obliki." Foto: epa

v digitalni obliki naj bi v ZDA do konca prihodnjega leta že skoraj ulovila prodajo glasbe na CD-jih. Ti imajo ob polletju 65-odstotni tržni delež.

Kot ugotavljajo v analitski hiši NPD Group, so številni ljudje presenečeni ob podatku, da je CD še vedno prevladujoči medij za distribucijo glasbe, a gre ta občutek deloma pripisati veliki pozornosti, ki je je deležna digitalna glasba.

Ob zdajšnji smernici, ko prodaja digitalne glasbe raste po 15- do 20-odstotni stopnji, prodaja glasbe na CD-jih pa približno enako skokovito upada, naj bi prodaja glasbenih datotek na koncu leta 2010 skorajda ulovila zgoščenke.

Spletna prodaja zaseda 35-odstoten delež
Glasbene datoteke, katerih nakup prek spleta je treba plačati, so v prvih šestih mesecih letos predstavljale 35 odstotkov vse prodaje glasbe v ZDA, v letu 2008 je njihov delež znašal 30 odstotkov, v letu prej pa 20.

Vodilna iTunes in Amazon
Sicer pa je pri digitalni glasbi največji prodajalec spletna trgovina Apple iTunes, sledi pa ji AmazonMP3, pri CD-jih pa sta največji prodajni verigi trgovin Wal-Mart in Best Buy.