Raziskavo najdenih fosilov je opravila mednarodna skupina strokovnjakov iz 16 različnih institucij. Zdaj bodo ugotavljali, kako so ta bitja živela. Foto: www.sciencedaily.com

Skupina znanstvenikov je izsledke analize fosilov, najdenih v Gabonu, predstavila v britanski reviji Nature. Ugotovili so, da so fosili stari 2,1 milijarde let, kar pomeni, da so kar trikrat starejši od predvidevanj. Znanstveniki so bili namreč prepričani, da so življenje v tem času na Zemlji predstavljali le mikrobi, naprednejše oblike življenja pa naj bi se pojavile pred 600 milijoni let.

A pomembne nove sledi jim je dalo več kot 250 fosilov, različnih oblik in velikosti (med 2 in 12 centimetri). Sicer niso podobni nobenemu zdaj živečemu organizmu, a imajo nekatere podobne lastnosti. Tudi njihove celice naj bi namreč imele jedra, obdana z membranami.

Zato raziskovalci najprej niso bili prepričani, da so sploh našli kaj zanimivega, a so s pomočjo rentgena odkrili njihovo kompleksno strukturo, da ne gre za enocelične organizme, pa dokazuje tudi njihova velikost.

Organizmi, ki so za sabo pustili te fosilne ostanke, so živeli v oceanskih vodah z malo kisika, iz česar znanstveniki sklepajo, da bi bil lahko prav kisik "odskočna deska" za razvoj večceličnih organizmov.