WASP-12b pot lahko opravi tako hitro, ker je izjemno blizu svoji zvezdi. Razdalja predstavlja le okoli dva odstotka razdalje med Zemljo in Soncem oziroma 3,4 milijona kilometrov. Foto:

Presenečenj pa še ni konec. Planet okoli svoje zvezde kroži hitreje in bližje kot kateri koli drug planet, ki so ga kdaj koli odkrili. Svojo zvezdo tako obkroži približno enkrat na dan (za primerjavo: najhitreje krožeči planet v Osončju je Merkur, ki Sonce obkroži v 88 dneh).

Don Pollacco iz univerze na Severnem Irskem je dejal, da je WASP-12b zelo zanimiv, saj so znanstveniki trenutno v obdobju, v katerem neprestano odkrivajo nove planete zunaj Osončja. Sam pričakuje, da bodo odkrili še bolj vroče planete, ki bodo svojim zvezdam še bližje.

WASP-12b je sicer plinast planet, ki ima za polovico večjo maso kot Jupiter in je približno enkrat večji od tega planeta. Kroži okoli zvezde, ki je od Zemlje oddaljena 870 svetlobnih let, za znanstvenike pa je zanimiv predvsem z vidika bližine njegovi zvezdi. Pri tem se sprašujejo, kako blizu lahko posamezen planet pride svoji zvezdi, ne da bi bil pri tem uničen. Obstaja namreč meja, saj bližje kot je planet, močneje postaja sevanje in na neki točki planet izgine.

Vročina na planetu se lahko primerja s tisto na zvezdah
WASP-12b je tako vroč, da se temperatura na njegovi površini lahko primerja s tisto na nekaterih zvezdah. Vendar pa WASP-12b zagotovo ni zvezda, saj je njegova masa premajhna, da bi se lahko v notranjosti dogajale jedrske reakcije, ki so značilne za zvezde.

Planet so odkrili v okviru SuperWASP projekta, ki uporablja teleskopa na Kanarskih otokih in v Južni Afriki. Planet je bil sicer odkrit že aprila letos, pred dnevi pa so znanstveniki potrdili, da gre planet, ki je najbolj vroč in najhitreje potuje okoli svoje zvezde.

A. M.