Prizor iz predstave Amarillo, ki ga na oder postavlja Teatro Linea de Sombra iz Mehike. Foto: Spletna stran festivala
Prizor iz predstave Amarillo, ki ga na oder postavlja Teatro Linea de Sombra iz Mehike. Foto: Spletna stran festivala
Osem dni, osem vrhunskih predstav z umetniki iz Slovenije, Makedonije, Bolgarije, Madžarske, Belgije, Kosova in Mehike na različnih lokacijah po Ljubljani in v Novem mestu. Letos prvič vključujejo program dokumentarnega filma z območja Jugoslavije. Foto: Spletna stran festivala

Predstava, ki bo na ogled drevi v Anton Podbevšek teatru v Novem mestu, rekonstruira njegovo potovanje skozi predstavljanje različnih pejsažev, raziskovanje kulturnih identitet in razmerja med realnim in virtualnim ter dokumentarnim in fikcijo. Amarillo je mesto v Teksasu, kamor je bil popotnik namenjen, a ni nikoli prispel; je odmaknjena lokacija, usoda, ki se ni nikoli zgodila – intenzivnih barv v izjemni vročici puščavskega sonca.

Letos nov koncept festivala
"Šlo je za poskus, da bi festival odprli v novo obdobje, in sicer na več področjih, tako programsko, geografsko kot regionalno," je letošnji že 21. festival uprizoritvenih umetnosti ocenil direktor festivala Damir Domitrović. Letošnja izdaja, ki je potekala pod geslom Novi mostovi, je ponudila osem predstav in osem dokumentarnih filmov, ki so se posvečali območju nekdanje Jugoslavije. Ravno zadnji so bili novost letošnjega festivala.

Med drugim so predvajali filme Dušana Moravca Pravi človek za kapitalizem, Mobitel Nedžada Begovića in Gangster te ljubi Nebojše Slijepčevića. S področjem dokumentarnega filma bodo po Domitrovićevih zagotovilih nadaljevali, pri čemer nameravajo prikazovati tudi filme z drugih geografskih območij.

Program letošnje izdaje je bil po besedah direktorja festivala bogatejši od prejšnjih, tudi zaradi triletne podpore iz programa Ustvarjalna Evropa.

Festival je preteklo nedeljo odprla predstava po besedilu Bertolta Brechta Švejk v drugi svetovni vojni v režiji Martina Kočovskega, premierno pa so uprizorili Tobelijo Nicka Upperja. Madžarska je gostovala s Kraljem Ubujem v režiji Zoltana Balazsa. Italijanska koreografinja Erika Zueneli, ki živi in ustvarja v Belgiji, pa je v Ljubljani predstavila plesno predstavo Tant'Amati. V Centru sonoričnih umetnosti Vodnikova domačija so izvedli sonorično predstavo Hanne Preuss z naslovom Pavana za Antigono.