Sporna programska oprema naj bi bila nameščena v 11 milijonov Volkswagnovih vozil po vsem svetu. Foto: EPA
Sporna programska oprema naj bi bila nameščena v 11 milijonov Volkswagnovih vozil po vsem svetu. Foto: EPA

Skupno naj bi bilo s sporno programsko opremo, ki omogoča manipulacije izpušnih plinov na testiranjih, v svetu opremljenih kar 11 milijonov dizlov. Največ je volkswagnov, pa tudi avtomobilov drugih znamk koncerna Audi, Seat in Škoda. Ob tem še ni povsem jasno, ali ti programi delujejo na trgih in ali sploh kršijo tamkajšnje predpise. Zato tudi ni še povsem jasno, kakšna bo končna številka vpoklicev.

Samo v Nemčiji vpoklic 2,4 milijona vozil
Predtem je nemški urad za motorna vozila sporočil, da bodo morali samo v Nemčiji na servise poklicati 2,4 milijona vozil znamke Volkswagen. Vpoklic bo za lastnike spornih vozil znamk Volkswagen, pa tudi Seat, Škoda, Audi in drugih, ki so del Volkswagnovega koncerna, obvezen, in ne prostovoljen, kot je bilo sprva mišljeno. Nad izvajanjem programa bo bdela KBA, začel pa naj bi se na začetku prihodnjega leta in trajal nekaj mesecev.

Prvi mož koncerna Matthias Müller je ob tem pisal nemškemu ministru za promet Alexandru Dobrindtu, in zapisal, da to "odpira možnost, da EU doseže enotne predpise v vseh državah članicah" glede standardov. Müller je prizadetim kupcem obljubil vso preglednost in to, da si bodo "močno prizadevali za povrnitev zaupanja".

"Ukrep obveznega vpoklica je nenavaden," je za Bloomberg dejal londonski analitik Arndt Ellinghorst, "kaže pa znake, da KBA-ju popuščajo živci glede počasnega odziva Volkswagna glede tega, kako vozila popraviti." Analitik je pojasnil, da je obvezni vpoklic avtomobilov za koncern dražja različica kot prostovoljni.

Za ponarejanje testov vedelo 30 vodilnih
Za škandal, povezan s prirejanjem izidov okoljskih testov pri dizelskih vozilih, naj bi vedelo do 30 vodilnih v Volkswagnu, je po poročanju nemškega tednika Spiegel pokazala preiskava ameriške odvetniške družbe Jones Day. Volkswagen je do zdaj trdil, da je nameščanje sporne programske opreme nadzorovala le majhna skupina menedžerjev.

Volkswagen je Jones Day izbral za vodenje neodvisne zunanje preiskave škandala, v katerem so s pomočjo sporne programske opreme Volkswagnovi dizelski avtomobili na okoljskih testih dosegali nižje izpuste škodljivih plinov. S sporno opremo je bilo opremljenih okoli 11 milijonov vozil po vsem svetu. Škandal je že poskrbel za kadrovski cunami v Volkswagnu.

Preiskave tudi v Italiji
Preiskave medtem potekajo tudi v drugih državah. Policija je preiskala sedež Volkswagna v Italiji, pa tudi sedež proizvajalca prestižnih športnih avtomobilov Lamborghini, ki je v lasti nemškega koncerna. V preiskavi se je znašlo šest vodilnih menedžerjev italijanske podružnice Volkswagna, med njimi predsednik uprave Massimo Nordio ter Luca De Meo, vodja marketinga in prodaje Audija.