Tudi če znanstveniki odkrijejo planet, podoben Zemlji, bi bilo potovanje do njega daleč predolgo. Foto: EPA

Raziskovalna skupina je s pomočjo vesoljskega teleskopa Kepler, ki na satelitu kroži okoli Zemlje, doslej poleg 750 že odkritih planetov zaznala še dodatnih 2.300 "kandidatov". Med njimi išče planete, na katerih bi lahko uspevalo življenje.

Za zdaj jim še ni uspelo najti eksoplaneta, ki bi bil podoben naši Zemlji. A Shawn Domagal Goldman, astrobiolog pri Ameriški vesoljski agenciji (Nasa), meni, da se bo to zelo kmalu spremenilo.

Kepler redno odkriva plaz novih tujih svetov, sporoča Nasa, in z naraščajočimi številkami je samo vprašanje časa, kdaj bodo astronomi našli planet, podoben Zemlji, v t. i. območju Zlatolaske.

"Verjamem, da bo Kepler našel "Zlatolaskin planet" že v prihodnjih dveh letih. Lahko bomo s prstom pokazali na nebo in rekli: tam je, planet, na katerem je mogoče življenje," je Domagal Goldman izjavil za Nasa Science.

Območje Zlatolaske je območje v vesolju, ki je od zvezde dovolj (in hkrati ne preveč) oddaljeno, da lahko tam lociran planet vzdržuje življenju primerno temperaturo, pritisk v atmosferi in tekočo vodo.
Iskanje tovrstnih planetov je težavno, ker jih znanstveniki lahko preučujejo le s pomočjo svetlobe, to pa pogosto povozi kar svetloba pripadajoče zvezde. Kljub temu Nasini znanstveniki večinoma delijo Domagal Goldmanov optimizem, da bo t. i. tranzitna spektroskopija razkrinkala iskano.
Svetloba, ki se odbija od preiskovanega planeta, namreč nosi neke vrste prstni odtis njegove atmosfere in znanstvenikom razkrije njegovo sestavo. "Od eksoplaneta odbita svetloba nam pove njegovo zgodbo," je dejal znanstvenik na Keplerjevem programu Doug Hudgings.
Nasa že načrtuje dva nova programa v ta namen, Finesse in Tess. Z njima namerava še pospešiti iskanje. Po Hudginsovih besedah bo z njima mogoče preučevanje ne le grobe sestave atmosfere, temveč tudi oblačja ter morda tudi oceanov in samega površja.