Primerjava novoodkritih planetov z Venero in Zemljo. Foto: www.nasa.gov
Kepler-20e
Na planetu Kepler-20 je temperatura okoli 427 stopinj Celzija. Foto: www.nasa.gov

Novoodkrita planeta Kepler-20e in Kepler-20f sta po velikosti primerljiva z Zemljo in Venero, vendar sta svoji zvezdi bližje, kot je v našem sončnem sistemu Soncu najbližji planet Merkur, zato so znanstveniki že izključili možnost, da bi bilo njuno površje primerno za življenje. V celotnem sistemu Kepler-20 naj bi bilo najmanj pet planetov, ki krožijo okoli zvezde na manjši razdalji kot Merkur okoli Sonca.

Zaradi bližine zvezde je na površju obeh novoodkritih planetov zelo vroče. Temperatura na Keplerju-20e znaša visokih 760 stopinj Celzija, medtem ko je na površju Keplerja-20f "hladneje" in se temperatura giblje okoli 427 stopinj Celzija, poroča National Geographic, ki ob tem za primerjavo navaja temperaturo na Zemlji, ki v povprečju znaša 14 stopinj Celzija.

Vseeno je to za skupino strokovnjakov pri projektu Kepler prva potrditev planetov Zemljine velikosti, kar je tudi cilj celotne misije, ki so jo z namenom "lova na planete" sprožili leta 2009.

"Decembra 2011 se bomo spominjali po tem, da je bilo človeštvo prvič sposobno odkriti Zemlji podoben planet, ki v orbiti kroži okoli druge zvezde," je dejal eden od sodelujočih pri projektu Francois Fressin iz centra Harvard-Smithsonian za astrofiziko.

"Druženje" različnih planetov
Odkritje prvič dokazuje, da obstajajo Zemlji podobni planeti, ki krožijo okoli zvezde, in da jih lahko zaznamo. Prej odkriti planeti zunaj našega osončja so bili vedno večji od Zemlje.

Družina planetov v sistemu Kepler-20 pa se razlikuje od našega sončnega sistema, kjer so skalnati planeti, kot so Venera, Zemlja in Mars, blizu Sonca, medtem ko so plinska velikana kot sta Jupiter in Saturn skupaj na obrobju. Kar je nenavadno v osončju Kepler-20 je, da imata novoodkrita planeta v svoji bližini tri plinske velikane.

"Skalnati planeti in plinski velikani se veselo družijo med seboj. To je prvič, da vidimo kaj takega," je povedal astronom David Charobonneau s Harvardske univerze.

"Če bi bil Kepler-20f ustvarjen z vodo, kar menim, da je mogoče, potem bi se lahko voda obdržala več milijard let," je dejala astronomka Linda Elkins-Tanton z inštituta Carnegie v Washingtonu in pojasnila, da bi bil ta planet lahko primeren za življenje dolgo obdobje v preteklosti.

Planetarni sistem Kepler-20 je v ozvezdju Lira in je od Zemlje oddaljen okoli tisoč svetlobnih let.