Fotografska razstava z naslovom Pulfrfabrka, ki jo v Steklenem atriju ljubljanske Mestne hiše odpirajo drevi ob 19. uri, bo na ogled do 3. oktobra.

Dušan Letnar, Nasip, srebroželatinasta fotografija na baritnem papirju. Foto: Arhiv avtorja
Dušan Letnar, Nasip, srebroželatinasta fotografija na baritnem papirju. Foto: Arhiv avtorja

Kamniška pulfrfabrka – nekdaj nekakšno mesto v mestu
Zaradi političnega in ekonomskega pomena tovarne smodnika je šlo dolga leta za prepovedano območje, tako rekoč mesto v mestu. V smodnišnici so izdelovali tako eksplozivna sredstva kot tudi izdelke za civilno uporabo. Tovrstne tovarne praviloma veljajo za ključno državno infrastrukturo in takšen status je kamniška barutana imela v vseh preteklih vladavinah.

A v zdajšnjem režimu, v katerem sta uzakonjena parlamentarna demokracija in prosti trg – ki se v stvarnost manifestirata kot strankokracija in dogovorni kapitalizem – je tovarna propadla in prenehala delovati. "Zgodba kamniške smodnišnice je na las podobna zgodbi celotne Evrope, ki jo več deset let trajajoča deindustrializacija nezadržno spreminja v muzej in turistično atrakcijo," je poudaril Miha Colner v obrazstavnem besedilu.

Poslanstvo dokumentiranja izginjajoče industrijske dediščine
Kamniški fotograf Dušan Letnar je proces propada smodnišnice dokumentiral leta 2014. Kot angažirani fotograf, ki "spremlja spremembe v družbenem tkivu svoje neposredne okolice, je ustvaril izjemen arhiv podob, ki pričajo o dogajanju v mestu in okolici. Pulfrfabrka se je transformirala pred njegovimi očmi. V njegovih fotografijah je zato moč zapaziti elemente klasične tranzicije, značilne za postsocialistične države, ki temelji na prenašanju nekdanje javne lastnine v zasebne roke," je še dodal Colner.

Dušan Letnar je sicer eden najaktivnejših članov Foto kluba Kamnik. Večinoma se posveča analogni fotografiji, v zadnjih letih je v njegovem fokusu vse bolj beleženje izginjajoče industrijske dediščine in etnografske zapuščine.