Ciklus nastalih del bodo danes razstavili v Muzeju novejše zgodovine Slovenije, kjer hranijo tudi pomembno fotografsko gradivo iz obdobja prve svetovne vojne. Izbor tega, gre za fotografije, ki se navezujejo na motive Lesjakovih likovnih del, je zato vključen v razstavo, ki bo na ogled do 3. maja.
Lesjak, ki je ciklus razstavljenih del ustvarjal ob stoti obletnici začetka prve svetovne vojne, s premori od jeseni 2013 do zime 2014, je izbral oglje in pastel na papirju, saj ta tehnika najbolj ujame turobnost požgane zemlje. Nastalo je približno 60 listov, med katerimi je pripravil izbor za ljubljansko postavitev.
Podobe vojne, ki je zatresla tedanji svet
V Münchnu živečega slovenskega umetnika je zanimala predvsem prepoznavna simbolika prve svetovne vojne, plinske maske, ki so strašljiv opomin na prvo uporabo strupenih plinov in njene posledice, pa tudi na razosebljanje človeka, ki se skriva za njo. Čeprav prazni so frontni jarki lahko zgovorno opozorilo na množico mož, ki je stradala in trepetala v njih, tu so tudi velikanska vojaška grobišča in uničena narava, stari motiv nesmiselnosti uničujočih človeških teženj. Za naslov razstave je izbral Plinski napad kot enega najprepoznavnejših simbolov spopada, ki je tako korenito spremenil svet.
Dela so nastajala v tematskih serijah z naslovi Plinski napad, Jarki, Goreči človek, Inferno, Pokopališče in Polja smrti.
Darko Lesjak se je rodil leta 1966 v Slovenj Gradcu. Po končanem študiju likovne pedagogike na Pedagoški fakulteti v Mariboru je študij nadaljeval tudi še na Akademiji za likovno umetnost v Münchnu, kjer je diplomiral pri profesorju Jürgenu Reipki. Med letoma 1999 in 2002 je bil asistent na münchenski akademiji. Za seboj ima vrsto samostojnih in skupinskih razstav tako v nemških razstaviščih kot v Sloveniji. Živi in dela kot samostojni umetnik, oblikovalec in kurator v Münchnu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje