Foto: Radio Maribor/poslušalec
Foto: Radio Maribor/poslušalec

Na koncu članka objavljamo tudi fotografije (op. p.).

TABOR – CESTA PROLETARSKIH BRIGAD

Na novo asfaltirana kolesarska steza vzporedno oz. ob knjižnici Tabor na Cesti proletarskih brigad, kjer pešci ne gredo po stopnišču navzgor in hodijo ob stavbi, ampak hodijo po kolesarski stezi in se jim je zaradi ozkosti ter žive meje na eni strani težko izogniti. Še več, večina, sploh starejši pešci, se kolesarju ne umaknejo, temveč moraš kot kolesar voziti po zelenici mimo njih. Mnogi te čudno, celo očitajoče pogledajo, ČEPRAV JE ZNAK ZA KOLESARSKO STEZO NA ZAČETKU STEZE NA KRIŽIŠČU Z RADVANJSKO CESTO POSTAVLJEN JASNO IN VIDNO. SEVEDA GA NA NASPROTNI STRANI NA KRIŽIŠČU S KARDELJEVO CESTO NI, KER JE TO ZA KOLESARJE TAKO ALI TAKO NAPAČNA SMER. ZATO PA PEŠCI HODIJO PO NJEJ.

NOVA VAS

Na novo urejena dvosmerna kolesarska steza od križišča pri vojašnici Generala Maistra (križišča med Cesto proletarskih brigad in začetka Ulice Pohorskega odreda do OŠ Ludvika Pliberška Maribor – nekdanja »tankovska«). Večina pešcev uporablja to stezo, od starejših, tekačev, sprehajalcev, staršev z vozički – sploh ob lepem vremenu – in to je že takoj ob predaji prometu postala promenada za pešce – kolesarji se moramo venomer izogibati le-tem, ki pa se zaradi široke steze sploh ne umikajo kolesarjem! Češ, saj je dovolj široka? Velikokrat cela skupina oz. družina pešcev zasede obe smeri in se ne zmeni za kolesarje, sploh za tiste, ki jim prihajajo s hrbtne strani. Zelo redki pešci hodijo na nasprotni strani ceste na pločniku. Namen te zelo lepe obnovitve za kolesarje ni dosežen! PROMETNO SIGNALIZACIJO PEŠCI TOTALNO IGNORIRAJO.

Ljubljanska ulica – Masarykova - odcep v UKC, ob trgovini TUŠ, pekarnah in avtobusni postaji

Na novo urejena prometna infrastruktura ob železniškem podvozu na Ljubljanski ulici – kolesarska steza v obe smeri odlično urejena, a iz smeri podvoza proti križišču z oz. pri prečkanju Masarykove ulice (desno se gre v UKC MB), takoj po prehodu in ob trgovini Tuš mimo avtobusne postaje ter dveh pekarn, izpuhti. Pred obnovo je tam bila označena in je bila speljana tik ob avtobusni postaji. Kolesar mora med pešci voziti nevarni slalom dokler ne pride spet do označene steze in potem nadaljuje vožnjo do glavnega mostu. Še posebej je ta del nevaren, ker je zaradi bolnice, trgovine, avtobusne postaje, pekarn itd. tam vedno ogromno ljudi, ki seveda stojijo in hodijo po celotnem pločniku. Ali je tam po novem namen, da kolesar kolo potiska? POSTAVLJEN PA JE ZNAK, DA GRE ZA POVRŠINO, PO KATERI LAHKO HODIJO PEŠCI IN VOZIJO KOLESARJI. TODA PEŠCI, KI PRIHAJAJO IZ SMERI MOSTU, TAKEGA ZNAKA SEVEDA NIMAJO. IN TAKO JIM NASPROTI PRIHAJAJOČI KOLESARJI POMENIJO PROMETNO GROŽNJO.

Križišče Betnavske ceste in Ulice Pariške komune – DOBRA PRAKSA!

Pohvaliti je treba dokaj nov steber za vklop semaforja za kolesarje na križišču Betnavske ceste in Ulice Pariške komune v smeri Titove ceste. Tak samostojni steber je vzor za križišča, kjer je dotik stikala za kolesarje otežen zaradi prostorske nastavitve drogov prometne signalizacije (oddaljenost oz. nerodna postavitev za kolesarja, neravnine - luknje na pločniku oz. poškodovan asfalt, križanje smeri kolesarske steze in poti za pešce, težko dostopno montirano stikalo, čakajoči kolesar ob manevriranju za vklop semaforja lahko nevarno zapre pot drugemu kolesarju itd.)

Primer takega problema:
Križišče Ulice heroja Šercerja in Šarhove ulice
Steber je zelo oddaljen od označene kolesarske poti. S tem ko kolesar sestopi ter manevrira do stebra in se spet obrača nazaj, prihaja do prometno nevarnih situacij zaradi kolesarjev, ki hitro in tudi nepričakovano prihitijo ter zavijejo desno po Šarhovi v smeri pošte.

IN: kakšna je sploh filozofija urejanja prometa s posebnimi mehanizmi za vklop zelene luči za pešce in kolesarje, če motorni promet poteka v eno smer npr. pod zeleno, pešec ali kolesar pa zamudita trenutek zelene – s tem imata ta dva konstantno rdečo luč in morata čakati na naslednji interval – zakaj ni to sinhronizirano? Redko kje stikalo reagira takoj – večinoma se čaka na naslednji interval. Tudi mnogokje stikala niso več funkcionalna (so iztrošena???) – imajo slab stik ali pa v njih manjkajo gumbi.

Oprema koles?

Kako je z opremo koles? Ob Covidu se je na kolesarskih poteh pojavila nova množična kategorija rekreativnih kolesarjev, ki sicer skoraj vsi nosijo čelade, imajo pa kolo sestavljeno »samo« iz ogrodja, krmila, pedalov, sedeža in pogona – NI NE ZVONCEV, NE LUČI, REDKI IMAJO ODSEVNIKE in poleg tega vozijo absolutno prehitro! Redki uporabljajo naglavne lučke! Prehitevajo običajne kolesarje po levi in po desni in to tako rekoč brezšumno, kot iz zasede.
TO JE SAMO NEKAJ PROBLEMATIČNIH TOČK. BREZ DVOMA BI JIH DRUGI KOLESARJI LAHKO NAŠTELI ŠE VEČ oz. iz drugih delov Maribora. KOT DA SE DELO NAREDI POLOVIČARSKO. TOREJ UREDI STEZA, POSLEDICE PA, KI JIH TAKA (NA VIDEZ VŠEČNA IN SODOBNA) UREDITEV POVZROČI, PA NISO VEČ DEL ZANIMANJA INVESTITORJA, IZVAJALCA ALI PROMETNIH STROKOVNJAKOV. ŠE NAJMANJ PA OČITNO KOLESARSKE MREŽE, LISTE KOLESARJEV IN PEŠCEV IN ŠE KOGA … JAVNO OD VSEH TEH NAŠTETIH NI NIKOLI SLIŠATI, KAJ POVEDATI O TEM.

Dodatni primeri nevarnih prometnih poti za kolesarje – Dupleški most

Glavni (stari) most (zaradi hoje pešcev križem kražem, sploh turisti se ne ozirajo na kolesarje – krilijo z rokami, fotografirajo, opazuje lepote okolice, na promet pa popolnoma pozabijo. Robovi pločnika so napram vozišču skoraj po celotni dolžini nezaščiteni, s tem da je dejansko prometna površina za kolesarje in pešce milo rečeno skromno odmerjena za tak most.

NOV PROBLEM: električni skiroji

Ta element prometa bo v prihodnosti postal zelo pereč. Na Danskem že poročajo o množičnih poškodbah – a ne samo voznikov skirojev.

Ali imajo el. skiroji (obvezne) zvočne naprave? Nevarni so zaradi svoje neslišnosti in ker vozijo ter prehitevajo križem kražem, po slalomu, iz leve in desne.