Foto: Radio Maribor/Bratko Zavrnik
Foto: Radio Maribor/Bratko Zavrnik

Za številne prebivalce Maribora legendarna trgovina Modna hiša v soboto zapira svoja vrata. Število kupcev je v zadnjem času upadalo, lastnik pa ne vidi več smisla v nadaljnjem razvijanju trgovine. S tem se končuje zgodba veleblagovnice, ki je pred skoraj 60 leti odprla vrata kot ena najmodernejših v nekdanji skupni državi.

Javnost je za težave Modne hiše izvedela že lani, ko so zaprli zgornje nadstropje prodajalne na Partizanski cesti, pred nekaj dnevi pa je skorajšnje zaprtje napovedala razprodaja zalog z do 70 odstotnimi popusti. Lastniki, podjetje Modiana v lasti ciprskega holdinga Montechristo namreč kljub ukrepom poslovanja niso uspeli izboljšati, pravi predstavnik Saša Miladinović.

V trgovini je bilo v zadnjem času 10 zaposlenih. Njihove pogodbe so odpovedali, nekaj takšnih, ki spadajo v zaščiteno kategorijo, pa bodo prezaposlili. Po zadnja oblačila po znižani ceni je te dni prišlo kar nekaj kupcev.

Poslovni prostor Modne hiše je v lasti nekdanjega lastnika veleblagovnice, Mercatorja, ki bo tukaj odprl svojo prodajalno. Modiana pa se bo posvetila svoji preostali mariborski trgovini v Mercator centru Tabor.

Propad nekoč ene najmodernejših veleblagovnic v Jugoslaviji in tudi širše z žalostjo spremlja tudi Ivan Ambrož, ki se je v njej zaposlil kot prodajalec ob odprtju leta 1963, 41 let kasneje pa se je upokojil kot dolgoletni vodja komerciale in pomočnik direktorja za trženje.

Mariborsko trgovino so nekaj let po odprtju Modne hiše v Ljubljani zgradili združeni slovenski proizvajalci tekstila. V najboljših letih se je razprostirala na 3000 kvadratnih metrih in prodajala od konfekcije in spodnjega perila do metraže in preprog. Za kupce je skrbelo več kot 200 zaposlenih, delo njihovih izložbenih aranžerjev pa se je znašlo tudi v ameriški reviji. Izdelke so poleg Mariborčanov kupovali številni tranzitni potniki in tujci. Ponudbo pa so začeli razširjati tudi s široko mrežo prodajaln Modiana. Ambrožu so v najlepšem spominu ostali dobri medsebojni odnosi in pestro dogajanje z odlično obiskanimi modnimi revijami.

Žal pa je, kot številna druga slovenska podjetja, tudi Modna hiša postala žrtev menjav lastništev in pomanjkanja poslovne vizije, še meni Ambrož, zaradi česar se njena vrata, po 57 letih, dokončno zapirajo.

Več pa v spodnjem prispevku.