Foto: Damjan Švarc/SNG Maribor
Foto: Damjan Švarc/SNG Maribor

V nedeljo se bo slovesno končalo 58. Borštnikovo srečanje – osrednji slovenski gledališki festival –, s podelitvijo nagrad za presežke v gledaliških predstavah prejšnje sezone in seveda Borštnikovega prstana. Nataknili ga bodo igralki Nataši Matjašec Rošker. Za svoje delo je prejela številne nagrade doma in v tujini in je zelo aktivna igralka. S predstavo Ne ti meni Alice in s soigralcem Petjo Labovičem je v torek nastopila v tekmovalnem sporedu.

Dobitnica Borštnikovega prstana 2023 je prejela tudi že eno od najvišjih državnih nagrad za dosežke v umetnosti, nagrado Prešernovega sklada za lik v monodrami Elizabeth 2 – Get famous or die trying. Od leta 1995 do zaposlitve v SNG Maribor, leta 2007, je delala kot samozaposlena v kulturi oziroma kot svobodna umetnica. Nataša Matjašec RoškerV trenutku, ko sta me takratni intendant Danilo Rošker in takratni umetniški direktor Vili Ravnjak že takrat nagovarjala, naj vendarle razmišljam o zaposlitvi, se mi je to zdelo kot nespodobno povabilo, saj sem vendarle svobodnjakinja. Potem pa se življenje suka in zasuče. E.P.I. center, ta zadnji zavod, v katerem sem bila takrat najbolj aktivna, se je začel razhajati, šli smo vsak po svoji poti. Takrat sem bila že kar odrasla igralka, Ljubljane sem imela dovolj, potrebovala sem spremembo in potem sem po nekem tehtnem premisleku rekla, pojdimo na novo avanturo in bomo videli. In se je izšlo.«

Dobro narejena vloga je odvisna od timskega dela, pravi sogovornica, brez tega je le lik iz papirja:«Pomembna je kemija, ki se zgodi med nami, spoštovanje, zaupanje. Za to, da hodimo po robovih teles in duha, so potrebna spoštljiva in varna območja, da lahko greš in tvegaš sebe v svojem neznanem, v svojem drugem, v svojem grdem. Ko so takšna okolja ustvarjena, lahko letimo, padamo, klečimo, kot rečejo, kri in sperma, vse lahko šprica naokoli in to je lahko lepo v svojem grdem in norem. Če pa tega ni, pa se ljudje zatekajo, zatekamo v neke varne in preverjene strategije igranja in potem pride do klišejev. Jaz pravim, da je kliše ali iz lenobe ali iz nelagodja, strahu in okoliščin, v katerih si.«

Vabljeni k poslušanju POGOVORA V CELOTI. Poslušate pa ga lahko tudi v nočnem sporedu Radia Slovenija, v najzgodnejših četrtkovih urah, med prvo in drugo uro.