Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Začetek šolanja na daljavo za učence od 6. do 9. razreda in dijake spremljajo tehnične težave. Arnesov sistem je bil že v ponedeljek preobremenjen, zato so imeli učenci veliko težav s prijavo, nato pa s počasnim delovanjem, včeraj so bile spletne učilnice nekaj časa nedosegljive, danes so zaznali spletni napad, ki je prav tako preprečil dostop. Šole so v preteklih dneh hitele, da so učence, ki niso imeli računalnika, opremile s prenosniki ali tablicami, nekaj pa je tudi takih, ki doma še nimajo internetne povezave.

Že spomladi so izkušnje z arnesovimi spletnimi učilnicami nekatere šole prepričale, da izberejo druge videokonferenčne platforme in večjih tehničnih težav zato niso imeli, pravi ravnateljica Tretje gimnazije Maribor Marija Lešer: "Izbrali smo druge platforme, ki so se po tehnični plati v spomladanskih mesecih izkazale za bolj zanesljive in stabilne, tako da sistem deluje."

Za pouk prek video povezave sta se za učinkoviti pokazali orodji zoom in teams, ki ga uporabljajo tudi na Tehniškem šolskem centru. Ravnatelj Darko Kukovec: "Vse učitelje in dijake smo že prej pripravljali na uporabo teamsov in nimam nobene povratne informacije o kakršnihkoli težavah."

Še osmim dijakom so na šoli posodili prenosnike, a Kukovec dodaja, da težava ponekod ostaja dostop do spleta: "Še dva dijaka doma nimata internetne povezave. To ureja Arnes in pričakujem, da bo do konca meseca urejeno."

Šole so sicer že spomladi opremile s prenosniki večino šolarjev, ki doma niso imeli računalnikov. V teh dneh so jih dostavili še nekaj dodatnih tam, kjer je bila za to potreba. Na OŠ Franceta Prešerna je bilo takih še 16 učencev; ravnateljica Marta Otič: "Ti učenci so v ponedeljek dobili računalnike oziroma tablice. Nekaj smo jih dobili z ministrstva, tablice pa smo nakupili s sredstvu šolskega sklada, tako da so zdaj učenci opremljeni. "

Šole, učitelji, učenci in dijaki so pouk na daljavo tokrat pričakali veliko bolj pripravljeni kot spomladi, vseeno pa sogovornikom skrb vzbuja morebitno podaljšanje šole na daljavo, ne le zaradi vrzeli v znanju, temveč tudi zaradi psihičnih težav, ki so ob pomanjkanju socialnih stikov pogostejše.