Foto: BoBo
Foto: BoBo

Po lanski popolni liberalizaciji cen pogonskih goriv se je liter neosvinčenega bencina in dizla podražil za četrtino in več. Za 50-litrski rezervoar morajo vozniki odšteti 12 evrov ali več kot jeseni. Redne podražitve goriva povzročajo skrbi tudi prevoznikom in javnim gospodarskim službam, pri katerih gorivo predstavlja znaten strošek poslovanja.

Iluzorno je bilo pričakovati, da bo liter goriva večno stal zgolj evro. A z nereguliranim sistemom prilagajanja na ceno nafte na trgu postajajo pot do službe in nazaj, potovanje in vsakodnevni opravki občutno dražji. »Se je spet podražilo, me že malo skrbi. Ne tankam več toliko, probam šparat po novem«, je povedal eden izmed naključno izbranih na bencinski črpalki v Mariboru. »Predrago je« je poudaril drugi, medtem ko sta preostala dva dejala: »Ne tankam v Sloveniji, ker delam v Avstriji« oziroma »zdaj je dizel celo dražji kot bencin. Tak pač je. Take odločitve so bile sprejete«.

Foto: Radio Maribor
Foto: Radio Maribor

Eden večjih podravskih avtoprevoznikov Slavko Šega, ki ima 29 vlačilcev, nam je pojasnil: »Strošek za gorivo se je na mesečni ravni povišal s 100 tisoč evrov na 125 oziroma 130 tisočakov, kar na letni ravni pomeni okrog 300 tisoč evrov. Cene na trgu v Sloveniji se temu niso prilagodile, zato več ali manj delamo za tujino«. Ob tem pa so se zaradi višjih cen dizelskega goriva odločili, da le 25 odstotkov goriva natočijo doma, večino pa v sosednji Avstriji. Pri največjem slovenskem ponudniku goriva so odkup goriva zmanjšali za 65 odstotkov, kar seveda pomeni, da vse manj trošarine roma v državno blagajno.

Foto: Radio Maribor
Foto: Radio Maribor

Podražitve vplivajo tudi na javne gospodarske službe, kot so: avtobusni prevoznik Marprom, Snaga in Nigrad, saj gre – kot pravi direktorica Javnega Holdinga Maribor Lidija Pliberšek – za flotne dejavnosti. »Pri Marpromu zajemajo goriva v strukturi cene 30 odstotkov in dvig cen v zadnjem letu, ki predstavlja 28 odstotkov, predstavlja neposreden vpliv na delovanje podjetja«. A do podražitev ( vozovnic in ostalih storitev) še ne bo prišlo, tudi zaradi iskanja sinergijskih učinkov vseh podjetij pod okriljem Javnega holdinga Maribor. Med drugim tudi z aktualnim javnim razpisom za nabavo pogonskih goriv, kjer zaradi skupnega naročila pričakujejo občuten količinski popust.