Drava in Maribor. Foto: BoBo
Drava in Maribor. Foto: BoBo

Mariborski mestni svetniki so v prvem branju sprejeli Strategijo trajnostnega razvoja in trženja turistične destinacije Maribor -- za petletno obdobje. Njen cilj je povezati mesto ob Dravi z najstarejšo trto na svetu, s Pohorjem in vinorodnimi griči ter jih kot skupno ponudbo vpeti v širšo regijo in narediti uspešne trajnostne, zelene, butične in moderne turistične produkte.

Maribor ima vrhunski potencial in ponudbo, a gostov večinoma ne privablja za dalj časa. To se lahko spremeni s povezovanjem in prepoznavnostjo. Župan Saša Arsenovič:

"Naša želja je, da bi nekoč o Mariboru govorili kot o nekih mestih, ki nam takoj ustvarijo neko sliko: Bilbao, Barcelona, Berlin, Gradec, München, New York, Amsterdam ... Meje so odprte. Na drugi strani je morda lahko Pohorje povezano in uspešno kot velika regija, na primer Dolomiti ... In da bi Štajerska pomenila nekoč nekaj, kar danes že pomenijo v Sloveniji Brda ali, če grem spet na Italijo, Toskana."

Okrepiti želijo blagovne znamke, kot so Pohorje z Zlato lisico in kolesarskim parkom, Hiša Stare trte, Dravska kolesarska pot in kulturni festivali, v sklopu naslednje vizije:

"Maribor je svetovno prepoznavna destinacija najstarejše vinske trte, ki v prepletu mestnega utripa in zelene narave razvaja z gastronomskimi, aktivnimi in trajnostnimi doživetji ter je središče vrhunskih kulturnih, športnih in poslovnih dogodkov širše regije," pravi Karmen Razlag z Regionalne razvojne agencije Podravje - Maribor.

Med cilji so rast števila obiskovalcev in več nočitev, več poletov z mariborskega letališča in mednarodno prepoznavnih dogodkov. Nad strategijo bo bdel tukajšnji Zavod za turizem – med drugim bo skrbel za upravljanje destinacije, izobraževanje kadrov in trženje. Od občine in države pa pričakujejo razvoj infrastrukture. Mestni svetniki so ob pohvalah imeli tudi pomisleke. Igor Jurišič:

"Mladinski turizem ... Vsak četrti, ki potuje je mlad, ustvari več kot 20 odstotkov vsega in v strategiji skoraj ne more manjkati segment, ki predstavlja skoraj četrtino in se mu ne posvetiti."

... in da je treba do drugega branja zajeti še širši krog dejavnosti. Pripravljavci pojasnjujejo, da so področja zajeta, a v strategiji splošneje, podrobneje pa bodo opredeljena v akcijskih načrtih.