Foto: Radio Maribor
Foto: Radio Maribor

V javnem potniškem prometu veljajo od ponedeljka omejitve števila potnikov. Preverili smo, kako po dodatnih zaščitnih ukrepih poteka mariborski mestni avtobusni promet in kakšni so odzivi potnikov na novosti, kot so označena stojišča, med stoječimi potniki pa mora biti najmanj meter razdalje.

Na eni od avtobusnih postaj v središču mesta smo se pomešali med čakajoče. »Da nismo tako natrpani skupaj, se mi zdi dobro, po drugi strani pa sem zelo zadovoljna z mestnim in primestnim prometom. Pri slednjem je kontrola še boljša«, je povedala ena izmed naključnih potnic, drugi potnik pa je dejal: «Dokler ta bolezen razhaja naj bo tak, če so tako sprejeli, drugače pa, saj če imajo vsi maske ni problema, ne«. Eden izmed voznikov avtobusa je zatrdil, da doslej ni imel težav; v primeru, da bi bilo v avtobusu preveč potnikov, ima naslednja navodila:«Potem bi pač obvestil prometno operativo, oni pa bi odreagirali naprej«. Direktor Marproma Bernard Majhenič pa je pojasnil:«Voznik, nima te možnosti, da preverja, koliko je potnikov kdaj na avtobusu. Tak da naših pet kontrolorjev, ki se gibljejo med mestnimi potniškimi avtobusi poskušajo to preverjat«.

Foto: Radio Maribor
Foto: Radio Maribor

Dodatnih avtobusov in voznikov za prometne konice ni

Doslej niso zabeležili nobenih težav, število prepeljanih potnikov v koronskem času pa se je tako in tako prepolovilo. O tem, ali bo zaradi dodatnih ukrepov še manj potnikov sedlo na avtobus, je – kot pravi Majhenič – prezgodaj govoriti, zagotovo pa ne morejo zagotoviti večjega števila avtobusov v jutranjih in popoldanskih prometnih konicah: »Za več, potrebuješ več avtobusov. Teh zalog ni nikjer na svetu, ne samo pri nas. Druga stvar pa je, da tudi voznikov, ki bi vozili te avtobuse ni«. Zato direktor Marproma prosi voznike za razumevanje: »Če se slučajno zgodi, da bo avtobus odpeljal mimo avtobusnega postajališča, da počakajo na drugega, ali pa si skušajo zagotoviti kakšen drug način prevoza«. Majhenič ob tem še dodaja, da je ob spoštovanju ukrepov najpomembnejše, da ne pride do novega zaprtja, saj bi to ogrozilo obstoj podjetja.