Javni potniški promet po državi je zaradi ukrepa preprečevanja širjenja koronavirusa povsem zastal. Tako so tudi delavci mariborskega Marproma, ki izvaja javni potniški promet, ostali doma.

Direktor Marproma Bernard Majhenič izpostavlja, da v podjetju, ki ob potniškem prometu skrbi še za mariborska pohorska smučišča in nekatera mestna parkirišča, ne opravljajo nobene dejavnosti več: »Stoji avtobusna postaja, avtobusni promet stoji, parkirišča so brezplačna, smučišča so zaprta. Od danes dalje imamo na čakanju 279 ljudi od 283 zaposlenih. V službi smo samo štirje, da opravimo tekoče zadeve, ostali imajo odredbo o čakanju.« Sogovornik pravi, da bodo delavci v skladu z zakonodajo prejeli izhodiščno plačo, podjetje pa računa na črpanje subvencije, predvidene z interventnim zakonom. Celoten izpad prihodkov bo velik izziv za podjetje, a direktor pravi: »Dajmo poslušat tiste, ki sprejemajo ukrepe. Kaj bo s podjetjem, bomo reševali po koncu krize. Zagotovo opravljamo pomembne gospodarske javne službe, država sprejema ukrepe, ti bodo gotovo sprejeti tudi na ravni Evropske unije.« Premagati virus je sedaj prioriteta, še izpostavlja Majhenič.

Taksisti edini, ki izvajajo prevoz potnikov

Taksisti od danes tako edini izvajajo prevoz potnikov, saj je javni promet po državi zaradi ukrepa preprečevanja širjenja koronavirusa zastal. Poklicali smo v mariborsko podjetje Taxi Plus, kjer imajo na voljo 16 vozil. Taksiste so opremili z zaščitnimi rokavicami in maskami, pravi direktor Miloš Vodnik: »Za vsak slučaj smo med prednjimi in zadnjimi sedeži namestili pleksi stekla.« Sredstev za razkuževanje vozila po vsakem potniku imajo za zdaj še dovolj, dodatna zaščitna sredstva jim je po besedah Vodnika obljubila tudi občina. Povpraševanje ljudi ni veliko, saj očitno uporabljajo svoj prevoz ali pa se ne odpravijo na pot, če ni res nujno, še pravi Vodnik; so pa pripravljeni na vožnje, če bodo potr

Foto: Radio Maribor/Bratko Zavrnik
Foto: Radio Maribor/Bratko Zavrnik

ebne. Mariborski taksist Miran Špeh, ki deluje sam, se je odločil, da bo vozil samo stalne stranke, seveda s pripadajočo zaščitno opremo. Odziv med rednimi strankami je precej manjši, doslej je zabeležil le dva klica. Taksista Špeha skrbi, kako bo s plačilom prispevkov in z dohodkom: »Če ni posla, ni denarja.«