Foto: Radio Maribor/Bratko Zavrnik
Foto: Radio Maribor/Bratko Zavrnik

Prenova mariborske železniške postaje poteka s polno paro. Potem ko so lani že obnovili postajo Tezno in del proge, so maja zagnali še nadgradnjo železniške postaje Maribor. Tam je v teku najzahtevnejša gradbena faza, dela, ki potekajo v skladu s časovnimi in finančnimi načrti, pa bodo predvidoma končali jeseni.

Mariborski kolodvor se že ponaša z novim, tretjim potniškim peronom, trenutno pa obnavljajo obstoječa dva vključno s tiri, kjer bo promet sproščen konec marca. Njuna arhitektura bo zaradi spomeniškega varstva ostala enaka. Velika pridobitev pa bo tudi podhod, ki bo omogočil dostop do postaje tudi s smeri Melja, pojasnjuje Miljan Senčar z Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturo.

Ko bodo dela končana, predvidoma septembra, bodo izboljšave občutili tudi potniki, predvsem gibalno ovirani in starejši. Namestili bodo namreč tekoče stopnice in dvigala, ki jih do zdaj ni bilo, ter taktilne oznake za slepe in slabovidne.

Nova infrastruktura bo v prihodnosti omogočala tudi sistem »Park + Ride«, a so načrti še v idejni fazi.

Postaja, ki je bila do zdaj namenjena mešanemu prometu, bo odslej namenjena predvsem potnikom. Glavnino tovornega prometa bo prevzela že obnovljena postaja na Teznu.

Dela potekajo v okviru več kot 200 milijonov evrov vredne celovite nadgradnje železnice med Mariborom, Šentiljem in državno mejo, obnova mariborskega dela pa je vredna 55 milijonov, od tega so 33 milijonov namenili za obnovo postaje Maribor.

Z nadgradnjo bodo na tej progi dosegli evropske standarde, predvsem z dvigom nosilnosti za tovorni promet, povečali pa bodo tudi pretočnost, s sedanjih 67 na 84 vlakov na dan.