Foto: vir MOM
Foto: vir MOM

Mariborski župan Saša Arsenovič je z izbranim izvajalcem, družbo Makro 5 gradnje podpisal pogodbo za gradnjo brvi Lent - Tabor tik ob Glavnem mostu. Koprsko podjetje bo dobrih 4,4 milijona vredno investicijo končalo v letu dni. Kljub nekaterim kritikam pa sedanje vodstvo občine trdno stoji za zastavljeno investicijo, zasnovano že pred leti.

Foto: Radio Maribor
Foto: Radio Maribor

Mariborska občina bo počrpala vseh 18 milijonov nepovratnih evropskih sredstev, je pojasnil župan Saša Arsenovič, prav za zadnji projekt Brv Lent - Tabor pa bo dobila 3, 26 milijona evrov: »Preostanek 1,2 milijona evrov zagotavlja mariborska občina, ostalo pa so nepovratna evropska sredstva za revitalizacijo degradiranih urbanih območij«. Kljub zapletom pri javnih naročilih bo izvajalec koprsko podjetje Makro 5 gradnje, vodja trženja Peter Smrekar pa je zatrdil: »Časovnica je točno eno leto. Po podpisu pogodbe bomo pristopili k uvedbi v delo, čaka nas priprava vseh soglasij, dosti dela bo opravljenega tudi v delavnicah, ker je dosti elementov treba pripraviti prej in je potem samo montaža na licu mesta«.

Brv, ki jo je načrtoval že nekdanji mariborski župan Franc Kangler, njegov naslednik Andrej Fištravec pa je projekt pospravil v predal, bo namenjena pešcem in kolesarjem. Kljub temu, da bi brv še bolj povezala levi in desni breg Drave, pa nekateri menijo, da bo pokvarila veduto Lenta in razvrednotila bližnji Glavni most, sicer spomenik lokalnega pomena, vpisan v register kulturne dediščine. »Pomisleke razumem. To je pomemben objekt. Umeščanje mostu v prostor je vedno stvar debat, pogledi so različni. Ravno zato sem omenil, da je leta 2010 potekal največji mednarodni arhitekturni natečaj v Sloveniji in stroka je izbrala tako lokacijo kot obliko tega mostu«, kritikom odgovarja Arsenovič.

O novosti pa smo naredili kratko anketo med naključno izbranimi sprehajalci na Lentu: »Ne bi bilo slabo, ker promet na Glavnem mostu je brutalen«, je dejal mladenič, gospa iz primestja pa, da bo nova brv zagotovo »priročna rešitev za Mariborčane«, medtem ko je druga anketiranka kritično izpostavila: «Mislim, da mesto še kaj drugega potrebuje«.
Nova brv bo dolga 130 metrov, široka pet metrov in s plovno višino pod mostom tri metre in pol, kar je podobno kot pri Studenški brvi nedaleč stran.