Delavci bodo obnavljali zgolj kamniti obok na levem bregu reke Drave. Foto: Radio Maribor/Jaka Dobaj
Delavci bodo obnavljali zgolj kamniti obok na levem bregu reke Drave. Foto: Radio Maribor/Jaka Dobaj

Zaradi delne obnove železniškega mostu v sklopu prenove osrednje železniške postaje v mestu bo prihodnji teden za kratek čas zaprta cesta na Oreškem nabrežju. Dela ne bodo obsežna, zato pretresov v prometu ne bo.

Delavci bodo obnavljali zgolj kamniti obok na levem bregu reke Drave, zaradi del pa bo cesta zaprta le približno osem ur. Če bodo pravočasno dokončana vsa nujna pripravljalna dela, ceste pod mostom ne bo mogoče uporabljati v sredo med 7. in 15. uro. Vodja projekta nadgradnje železniške proge Maribor-Šentilj z Direkcije RS za infrastrukturo Miljan Senčar: "Gre za bolj vzdrževalna dela, ti objekti so relativno stari, so bili slabo vzdrževani."

Prvotni most so zgradili že med letoma 1844 in 1846, 20 let pozneje so zaradi dotrajanosti postavili novega. Pred štirimi leti je bila obnovljena jeklena konstrukcija, zdaj pa obnavljajo obočni viadukt, del, ki je del opornika premostitvenega objekta preko Drave. "Zaradi večjih dovoljenih obremenitev bodo lahko čez most vozili daljši vlaki. Tudi 750 metrov dolgi," še pravi Senčar.

Obrnili smo tudi na podjetje Ponting, kjer se s projektiranjem mostov ukvarjajo že tri desetletja. Pojasnjujejo, da je mariborski železniški most nekaj posebnega. Projektant v podjetju Rok Mlakar: "Kot prvo je ta most poseben, ker je najstarejši most tukaj v Mariboru, kot drugo je poseben, ker gre za največji jekleni most v Sloveniji. Pa tudi trije tiri so tudi neke vrste posebnost. Takrat ni bilo potrebe po več kot dveh tirih na premostitvenih konstrukcijah, tu pač je v bližini železniške postaje in to je pač posledica, da ima tri tire."

Z izjemo Koroškega mostu so v Mariboru vsi mostovi že zelo stari in grajeni po predpisih iz prejšnjih časov. V nekaj letih bodo zato potrebni nujne obnove.