Foto: Vlada RS/Ministrstvo za infrastrukturo
Foto: Vlada RS/Ministrstvo za infrastrukturo

Po napovedi ministra za infrastrukturo, da bo še letos podana pobuda za umeščanje hitre železnice med Mariborom, Ljubljano in Koprom, so nam na Direkciji za infrastrukturo potrdili, da prve aktivnosti že potekajo.

Eden izmed ciljev hitre železnice je potovalni čas med Mariborom in Ljubljano skrajšati na 55 minut, kar bi bilo hitreje kot z avtomobilom. Obseg in zahtevnost gradnje sta primerljiva ali še večja od projekta Drugi tir, zato bi umeščanje v prostor lahko trajalo več let, pravi vodja Sektorja za investicije v železnice Dejan Jurkovič in dodaja, da zaključujejo pripravo razpisa za izdelavo strokovnih podlag za državni prostorski načrt:

"V tem trenutku ne potrebujemo velike količine denarja, ampak potrebujemo veliko časa, da to umestimo v prostor. Ključno pa je, da čim prej progo umestimo v prostor, da rezerviramo koridor in potem nadaljujemo s projekti in, ko bodo sredstva, potem tudi zgradimo to povezavo."

Kje bo treba najbolj zavihati rokave?

Najmanj investicij bi potrebovala razmeroma dobra proga med Mariborom in Pragerskim, povsem nove odseke pa bi zgradili med Pragerskim in Celjem ter Celjem in Ljubljano:

"Med Celjem in Ljubljano, ob Savi, so geometrijski elementi proge zelo slabi in ti nam narekujejo maksimalno možno hitrost. S tem novim koridorjem imamo dva učinka: prvič, skrajšamo pot, drugič pa naredimo boljše elemente, se pravi, da lahko vlaki vozijo tudi hitreje."

Če bodo sredstva omejena, bo ta del proge prioriteta. Nov odsek pa bi zgradili tudi na Primorski železnici z začetkom v Brezovici.

Najustreznejši koridorji in natančnejše finančne ocene bodo znani po izdelavi strokovnih podlag.