Foto: BoBo/Miloš Vujinović
Foto: BoBo/Miloš Vujinović

Konec julija je minilo eno leto, odkar mariborsko letališče Edvarda Rusjana upravlja državna družba DRI. Ker gre za začasno rešitev, na ministrstvu za infrastrukturo intenzivno iščejo dolgoročno rešitev za obratovanje tega drugega največjega mednarodnega letališča v Sloveniji. Če jim je ne bo uspelo najti do konca tega leta, ko se izteče pogodba za upravljanje z DRI, obstaja možnost za njeno podaljšanje.

Ministrstvo za infrastrukturo je družbi DRI za upravljanje mariborskega letališča do zdaj nakazalo slabega pol milijona evrov, če temu odštejemo prihodek, ki ga je ustvarilo letališče, je to državo v zadnjem letu stalo 344 tisoč evrov. Državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Aleš Mihelič: "Se nadejamo, da letališče začne kar se da hitro pozitivno in učinkovito poslovati."

Preučujejo vse možnosti, tudi prodajo infrastrukture

Trenutno zato na ministrstvu za infrastrukturo pripravljajo strokovne podlage za dolgoročno obratovanje letališča, pri čemer preučujejo vse možnosti, v skrajnem primeru tudi prodajo infrastrukture. A kot pravi državni sekretar Aleš Mihelič: "Je pa tista najbolj verjetna, da bi šlo za javno-zasebno partnerstvo, ki bo omogočalo nadaljnji razvoj letališča."

Še vedno ni sprejet državni prostorski načrt za mariborsko letališče

Nekaj interesentov za takšno sodelovanje se je odzvalo na javni poziv za izvedbo javno-zasebnega partnerstva, ki je bil objavljen konec februarja: "Ampak kaj več pa se bo videlo, ko dorečemo obliko javno-zasebnega partnerstva." Oziroma ko bo dosežen kompromis med željami investitorjev in države. Pri tem je lahko težava še vedno nesprejet državni prostorski načrt za mariborsko letališče, pa tudi spor glede služnostne pravice na sosednjih zemljiščih, ki so v lasti nekdanjih kitajskih najemnikov letališča: "Trenutno poskušamo zavarovati javni interes in priti do najustreznejše rešitve, seveda pa je pomembno, da do nje pridemo čim prej."