Tudi v veterinarskih ambulantah teče čas zdaj, v obdobju epidemije, nekoliko drugače kot ob običajnih dneh. Stranke naročajo po telefonu, ohranjajo varnostno razdaljo med čakajočimi in skrbijo za zaščitne ukrepe. V nobenem primeru pa naši hišni ljubljenci ne ostajajo brez potrebne podpore in zdravljenja.

Foto: Radio Maribor/Pixabay
Foto: Radio Maribor/Pixabay


Kako naj torej ljudje v teh dneh ravnajo z živalmi, kakšne spremembe je prinesla epidemija v njihova življenja, in kako ravnajo v veterinarskih ambulantah v teh kriznih razmerah? Dejan Eisner iz Veterinarstva Eisner: »Sprememba seveda je, vsi smo v epidemiji, zato smo prilagodili delovni čas. Stranke se morajo naročiti, upoštevati morajo varnostne ukrepe. Vstopajo posamično, jemljemo nujne primere oziroma primere, kjer grozi, da se bo zdravstveno stanje živali poslabšalo. Za cepljenje proti steklini je bil sprejet odlok na Upravi za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin, da od 12. marca ni potrebno cepiti stekline, do razglasitve konca epidemije. Od tedaj bodo imeli ljudje še en mesec časa, da prinesejo cepit žival. Stranke se držijo naših navodil, delo poteka normalno, tako v dobro nas kot tudi strank in živali.«

Kako pa teče dan v Kliniki za male živali Maribor? Veronika Guna Valentinčič: »Zdaj vsako stranko naročimo, ko pride do nas, na pol ure naročamo, za njo prostor razkužimo in sprejmemo naslednjo stranko. Zdaj delo poteka normalno, opravljamo vsa dela, od cepljenj, do alergij, izdaje hrane, izdaje zdravil. Stanke upoštevajo varnostne predpise, imamo maske, zaščitne rokavice, ob vstopu si razkužijo roke, držijo razdaljo. Strank imamo okrog trideset na dan, so potrpežljive, mi pa se tudi trudimo, da vsakomur čimprej ustrežemo.«

Spremenjen delovni čas imajo tudi v Veterinarski bolnici Maribor. Marija Planteu Simonič:
»In sicer od 8 ih do 13 ih dopoldan in od 14ih do 19ih popoldan. Od enih do dveh je zaprto, da razkužujemo, prezračimo, očistimo prostor. Lepo prosimo stranke, da vstopajo posamično, si razkužijo roke pred vstopom v ambulanto, razkužilo imamo nastavljeno. Lepo je, če prej pokličejo, strank ne odklanjamo. Sprejemamo pse, mačke, male živali, za velike živali pa so kolegi na terenu.« Sestavili so več ekip. »Tudi naš kolektiv je zdaj malo skrčen. Ponavadi nas je več in delamo več stvari. Zdaj delajo en veterinar, en tehnik, ena administratorka, tako da je ambulanta manj obremenjena in nismo v stikih. S kolegi se skoraj ne videvamo in komuniciramo skoraj zgolj le preko telefona,« še dodaja Marija Planteu Simonič.