Foto: Radio Maribor
Foto: Radio Maribor

Dela na zadnjem 3,7 kilometra dolgem odseku od Počehove do Pesnice v okviru nadgradnje železniške proge Maribor – Šentilj so v polnem teku, danes pa je gradbincem uspel preboj 1530 metrov dolgega predora Pekel. Gradbena dela na povsem novi trasi – sestavni del te je tudi najdaljši slovenski železniški viadukt Pesnica – bodo končana marca prihodnje leto, promet pa naj bi stekel ob koncu leta 2023.

Skoraj 101 milijon evrov vredno novo traso Počehova – Pesnica izvajajo slovenska podjetja. Preboj poldrugi kilometer dolgega predora Pekel je velik korak h končni izvedbi, vodja Sektorja za investicije v železnice Dejan Jurkovič pa je pojasnil, da se je izkop potekal po novi avstrijski metodi. »Dela so se izvajala s severne in južne strani. Najprej smo začeli s severne strani, kjer je bil predor izkopan v dolžini okoli 1000 metrov. Glede na zemljino in hribino je bil tam dnevni korak približno 4 do 7 metrov. Na južnem portalu smo začeli z izkopom začeli nekoliko kasneje. Tukaj pa je bil zaradi zemljine korak bistveno manjši oziroma meter ali poldrugi meter na dan«. Gradnja je potekala brez zapletov in nesreč, a z številnimi izzivi, o čemer priča podatek, da je predor »samo sedem metrov pod hitro cesto«.

Foto: Radio Maribor
Foto: Radio Maribor


V skladu z načrti napreduje tudi gradnja 896 metrov dolgega viadukta Pesnica, gradbena dela pa bodo končali spomladi. »Nato sledi namestitev tira in ostale opreme v njem, promet pa naj bi skozenj stekel konec leta. Predvideno je, da bi konec leta 2023 prestavili promet iz starega predora v ta predor,« je še dodal Jurkovič. Vse do takrat bo promet potekal po sedanji progi, ob uvedbi nove pa jo bodo odrezali od omrežja. Stari predor in viadukt pa bosta spremenil namembnost: »In sicer bi tam zgradili nova kolesarsko pot oziroma kolesarsko povezavo,« je pojasnila državna sekretarka na infrastrukturnem ministrstvu Alenka Bratušek. Z zadnjim odsekom ( v predoru je sicer predviden le en tir ) bo sklenjena nadgradnje železniške proge Maribor – Šentilj, ki je v celoti vredna skoraj 300 milijonov evrov.