Foto: Radio Maribor/Boštjan Lah
Foto: Radio Maribor/Boštjan Lah

Intermedijska umetnica Petra Kapš iz Maribora je z raziskovanjem zvoka in tišine pomembno sooblikovala dosedanje performativne umetniške prakse, v sodelovanju s plesalko in plesno pedagoginjo Anjo Bornšek, ki poučuje na plesnih akademijah v tujini, pa sta zasnovali zvočno-gibalni performans raziskovanja minoritske cerkve. "Zanimajo naju starodavne teme, ki človeka nagovarjajo že tisočletja, recimo kaj sploh je tišina, je tiha ali glasna, je polna, ali gre za zvok ali odsotnost zvoka," pojasnjuje Petra Kapš.

Zvočno-gibalni performans sooblikujejo tudi obiskovalci, največ 10 jih je lahko na predstavi, in so povabljeni, da se po pisnih navodilih gibljejo po temnem prostoru cerkve ter so pozorni na doživljanje prostora, tišine, zvoka, drugih oseb in lastnega telesa. "Gre za doživljanje prostora in zvoka. In ko obiskovalci po navodilih, ki sva jih pripravili potujejo po prostoru, odpirajo v sebi neki novi prostor. Upava, da se to res zgodi in da na drugačen način doživijo, začutijo prazen prostor," pove plesalka Anja Bornšek.

Izkušnja zvočno-gibalnega performansa Sonihanja v tišini temne minoritske cerkve je za mnoge nova izkušnja. Doživeti jo je mogoče še v petek (danes) ob 18.uri, v soboto (jutri) ob 11. in 19. uri, zadnja priložnost pa bo v nedeljo dopoldne. Raziskovalni projekt v koprodukciji mariborskega lutkovnega gledališča in Zavoda Emanat je del programa letošnjega, 31. mariborskega Poletnega lutkovnega pristana.