Foto: BoBo
Foto: BoBo

Na mariborsko zastopnico pacientovih pravic Adelo Postružnik se je lani po pomoč obrnilo okoli 400 pacientov, kar je nekoliko manj kot leto prej. Kot ugotavlja, so težave bolnikov večje in hujše kot pred epidemijo. Opozarja tudi na stiske številnih kroničnih in drugih bolnikov, ki sta jim v času epidemije pregled pri zdravniku in zdravljenje otežena.

Med izstopajočimi primeri zastopnica pacientovih pravic Adela Postružnik opozarja na odpuščanje hudo bolnih iz bolnišnic, za katere pa svojci doma ne zmorejo ustrezno poskrbeti: "Poseben primer bi lahko izpostavila v zadnjem obdobju, ko je starostnik, ki je imel traheostomo bil odpuščen iz bolnišnice. Svojci so imeli vloge za sprejem v več domovih, vendar pa so dobili odgovore, da takega pacienta ne sprejmejo zaradi traheostome, češ da nimajo usposobljenega kadra."
Sogovornica posebej opozarja na hude stiske bolnikov zaradi daljšanja čakalnih dob:
"Tudi po eno leto se pacientom prestavijo termini." Pa tudi: "Nekateri ostajajo doma, ne poiščejo pomoči, predvsem je tu problem primarna raven."

Kot še dodaja Postružnikova, se pacienti še vedno obračajo po pomoč, ker ne morejo do zdravnika v ordinacijo: "Jaz potem pacientom pač svetujem, da posebej napišejo ali pokličejo in prosijo za osebni obisk. Teh primerov je kar nekaj. Podobno tudi pri specialistih."

Zastopnica pacientovih pravic poziva tudi k obravnavi kroničnih in drugih bolnikov:
"Če ne bomo imeli, kot tudi zdravniki sami opozarjajo, da bodo sicer bolezenska stanja hujša in težje ozdravljiva."

Adela Postružnik je v času uradnih ur dosegljiva po elektronski pošti in po telefonu, izjemoma pa je mogoč tudi obisk v pisarni v Ljubljanski ulici 4 v Mariboru.