Foto: Radio Maribor/Aljaž Mejal
Foto: Radio Maribor/Aljaž Mejal

Skupina Mariborčanov, ki nasprotuje ukinitvi prometa na Glavnem trgu z delom Koroške ceste, se je povezala v civilno pobudo in sprožila spletno peticijo "Za pravično delitev prometnega bremena v centru Maribora". Opozarjajo, da se je zaradi zaprtja precej povečal promet v smeri Strossmayerjeva–Krekova–Mladinska– Maistrova in Cankarjeva ulica, kar je tam poslabšalo bivalne razmere.

V okolju, kjer je veliko stanovanj in šol, je več hrupa in onesnaženosti, ogrožena je tudi varnost, so prepričani podpisniki. Prevoznost Koroške ceste predvidevajo tudi prvotni občinski načrti in obljube, pravi njihov predstavnik Rudi Klanjšek: "Mi nismo proti prenovi, niti nismo proti temu, da se v mestu zadeve urejajo, ampak jasno pa je zakaj je bil projekt tako zastavljen! Zato, ker je Maribor za prehajanje iz vzhoda na zahod mesta, vsaj na tem delu, izredno neugoden."

Promet bi sprostili vsaj do rešitve v obliki obvoznice ali predora. Občina takšno razporeditev prometa obžaluje, a poudarja koristi zaradi zaprtja Koroške, ki jo je dnevno prevozilo 12 tisoč vozil. Trajnostna ureditev mobilnosti bo trajala dalj časa, začenši z uvedbo sistema izposoje koles, dolgoročno pa s projektom predora. Dodajajo, da Maribor kljub vsemu nima večjih prometnih zamaškov. Ocenjevanje razmer je letos sicer zaradi epidemije težavno. Policija je v omenjenih ulicah in na Lentu zaznala manj nesreč, a za razliko od lani eno smrtno. Policijski inšpektor Gabrijel Sternad: "Lahko predpostavljamo, da to vpliva tudi na statistiko prometne varnosti, zato bi bilo smiselno v prihodnosti izvesti tovrstno študijo, ko bodo številke bolj relevantne."

Načrtovana obnova Lenta in morebiten konec epidemije bi lahko prometne obremenitve še povečala, se bojijo podpisniki peticije.