V Mariboru se je začela 14. Platforma sodobnega plesa/Foto: Lealudvik
V Mariboru se je začela 14. Platforma sodobnega plesa/Foto: Lealudvik

Z razpravo o pogojih za profesionalno delovanje sodobno-plesnih ustvarjalcev se je v Mariboru danes začela 14. Platforma sodobnega plesa. Do vključno nedelje se bo zvrstilo 8 plesnih in glasbeno-gibalnih predstav, delavnice, razprave in strokovna konferenca. Ob 17-ih se bo v Lutkovnem gledališču začela plesno-lutkovna predstava za najmlajše ČIGUMITVIST, ob 20-ih pa bo v Minoritski cerkvi gibalno-plesna predstava Nič tudi deluje (Shakira, Shakira) – etude na Madonno.

Letos je v ospredju festivala področje kreativnih refleksij, saj je umetnost vedno odziv na določena stanja, ustvarjalnost pa je pogled nanje z različnih zornih kotov. Umetniška vodja festivala Mojca Kasjak: »Medicinski in politični ukrepi preveč vplivajo na našo normalizacijo življenja. Tema je bila izbrana že lani, tako da smo dodali samo še moto Za svobobodo gibanja in umetnosti! Ker smo prepričani, da živeti v strahu, ne funkcionira, ood tega nima noben koristi

Opoldne so v Vetrinjskem dvoru razpravljali o pogojih za profesionalno delovanje sodobnoplesnih ustvarjalcev/Foto: festival Platforma
Opoldne so v Vetrinjskem dvoru razpravljali o pogojih za profesionalno delovanje sodobnoplesnih ustvarjalcev/Foto: festival Platforma

Organizatorje letos posebej zanima, kako izobraževati in vzgajati z umetnostjo, javna razprava o tem bo v četrtek, in terapevtski pristopi z umetnostjo, konec tedna bo o tem strokovna konferenca. Med festivalom se bosta zgodili tudi dve premieri, v petek (Lutkovno gledališče Maribor ob 20-ih) premiera korepoezije Neke noči neke deklice nekje umirajo Zavoda MOJa kreacijA in Plesne izbe Maribor. Mojca Kasjak:«...kjer gre dejansko za to, da se preizprašujemo o zlorabah, osebnih, družbenih in političnih. Ljudje se premalo zavedajo teh zlorab. Sistem zmeraj manipulira, zmeraj, in začne se že od malega. O tem je treba spregovoriti, ko nekomu vzmejo telo, ko moje telo več ni moje telo. Zato je prav, da je telo izvor vzgiba in da to telo umestimo v prostor s številnimi idejami, skozi kreacije, variacije, v končni fazi tudi selekcije.« Druga premiera bo predstava Matevža Dobaja Soseska izgubljenih pomenov, jutri, v torek, ob 20-ih v Lutkovnem gledališču Maribor.

Seveda si ustvarjalci plesa in festivala želijo, da bi širše občinstvo tudi sodobni ples doživljalo kot prevedljiv v zgodbo, tako kot glasbo, gledališče ali literaturo, o množičnem ogledu predstav pa Mojca Kasjak pravi:»Saj tudi če bi želeli, ne moremo več imeti množičnih obiskovalcev, ker so omejitve, prizorišča sprejmejo največ 50 ljudi. Lutkovni oder v LGM na primer sprejme največ 56 ljudi. Jaz vedno rečem, raje tisti, ki se zanimajo oziroma tisti, ki prepoznajo vrednost. Ker to je odvisno samo od tega, ali imaš ti to asociativno polje razvito ali ne. Zato začnemo že z mladimi in letos resnično odpiramo ta prenos znanja na mlade in skozi festivalsko produkcijo. V tem projektu koreopoezije plešejo dijakinje. To je odličen gib, je njihov, one so to skreirale, jaz sem samo mentor in avtorica predstave

Festival, ki je v preteklih letih gostil tudi številne umetnike iz tujine, letos zaradi trenutnih razmer postavlja v ospredje slovenske plesne ustvarjalce.