Foto: Radio Maribor/Bratko Zavrnik
Foto: Radio Maribor/Bratko Zavrnik

Mariborska organizacija Rajzefiber je v koprodukciji s Centrom za kreativnost in Muzejem za arhitekturo in oblikovanje ter v sodelovanju z več partnerji zagnalo evropsko podprt projekt P. A. K. T., kar je kratica za »Potujoča akademija kreativnega turizma«. Do sredine novembra bodo izvedli pet brezplačnih izobraževalnih laboratorijev na temo razvoja produktov, marketinga, vodniških služb in organizacije dogodkov na način kreativnega turizma.

Turiste vse manj zanima klasična množična turistična ponudba. Vse raje posegajo po inovativnih in nevsakdanjih doživetjih, pravi vodja projekta Katja Becks Kos iz organizacije Rajzefiber, ki je znana po inovativnih tematskih ogledih Maribora: "Sodobni popotniki iščejo stik z lokalnostjo. Iščejo učenje novih znanj. Iščejo osebnostno rast, navsezadnje. In to je tisto, kar kreativni turizem zaobsega."

Zato tudi možnosti iščejo v lokalnem okolju, pravi eden od mentorjev Miha Bratec iz sTOUdia Turistica: "Pomagamo lokalcem, ki so na začetku turistične poti, ki gojijo bodisi neko kulturno dediščino bodisi gre za neke zelo vrhunske obrtnike, poljedelce, pridelovalce nečesa, skratka, celotna sfera, ki je zanimiva za turistično doživetje, ampak tem ljudem manjkajo turistične kompetence."

Kreativni turizem predstavlja še posebej veliko priložnost v času koronavirusa, ki ni naklonjen množičnemu turizmu. Jana Gerl z zavoda Tura Ptuj: "Prav s to potujočo akademijo kreativnega turizma lahko izobrazimo turistične ponudnike. Izkazalo se je, da je želja velika, namreč, morali smo tudi zavračati nekatere, ki so se prijavili."

Namen projekta je poleg razvoja kreativnega turizma tudi sklepanje novih poznanstev in sodelovanj. Predavali bodo mentorji z najrazličnejših področij turizma.