V tokratni oddaji Sotočja (17.10.2016) smo se ustavili tudi v Šentjanžu v Rožu na avstrijskem Koroškem, kjer rojaki že več kot stoletje dokazujejo, da jim ni vseeno. V zadnjih dnevih tudi z družbeno kritično predstavo z naslovom "Vseenost ali goldfisch zum mitnehmen". Kakšno vlogo ima zlata ribica?
Vsekakor pomembno.
Predstava, besedilo je napisala režiserka Alenka Hain, pripoveduje o razvajenem fantu (Aleksander Tolmaier), ki ujame zlato ribico in si zaželi postati najlepši na svetu. Gre za veliko željo, zato pri njenem uresničevanju sodelujejo kar tri zlate ribice – sorodstveno povezane (Miro in Janez Müller ter Amrei Baumgartl)
Vodja teatra Šentjanž Martin Moschitz v oddaji Sotočja pojasnjuje, da je bilo besedilo napisano za festival krstnih izvedb WERKSTATT 2.16 v Oberzeiringu na avstrijskem Štajerskem, kjer je bila aktualna, družbeno kritična in sporočilo zelo bogata predstava 1.10.2016 prvič tudi uprizorjena.
In kaj so o predstavi povedali igralka in igralci? Kako je bilo, ko so prvič videli samo besedilo?
Aleksander Tolmaier: "Glede na besedilo, v katerega je zapakiranih veliko stvari, sem ob prvem branju rekel, wau. Sploh se ne zavedaš, kaj vse je v njem. Šele po drugem, tretjem branju se je počasi izluščilo bistvo in smer, v katero se bo razvila vloga."
Miro Müller:"Toliko informacij naenkrat, da ob prvem branju nihče ne dojame celote. Rabila sva nekaj časa, da sva ugotovila, kaj vse zajema besedilo. "
Jani Müller: "Letos je bila to že tretja gledališka produkcija z Alenko Hain, tako da jo že malo poznava, poznava tudi njen stil, zato sva bila na to že pripravljena."
O predstavi pa Amrei Baumgartl kratko in jedrnato: " Zelo napeto, pestro in bilo bi smešno, če ne bi bilo tako zelo resnično!"
S predstavo VSEENOST ali GOLDFISCH ZUM MITNEHMEN je Teater Šentjanž praznoval 20-letnico neprekinjenega delovanja, kot pravi vodja Martin Moschitz, pa je bila to tudi njihova prva profesionalna predstava, saj bodo zanjo vsi sodelujoči tudi plačani. Igralska ekipa je v tej zasedbi sodelovala prvič, Miro in Jani Müller pa v Teatru Šentjanž delujeta že vsega začetka, saj sta prvič nastopila pri štirih letih. Miro, ki je nekaj časa razmišljal tudi o študiju na AGRFT v Ljubljani, je v 20 letih sodeloval v prav vseh produkcijah.
Teater Šentjanž, ki z gledališko šolo skrbi za podmladek, se lahko pohvali z več priznanji, ki so jih za svoje delo dobili v Sloveniji in Avstriji, med drugim leta 2013 tudi zlati znak javnega sklada za kulturne dejavnosti za izjemne dosežke na področju gledališke dejavnosti.
V letošnjem jubilejnem letu so uprizorili štiri igre, s katerimi so se predstavile vse generacije gledališke šole od najmlajših do najzrelejših. S predstavo Vseenost, nabito s sporočilnostjo, pa so štirikrat navdušili občinstvo v K&K Centru v Šentjanžu v Rožu.
Daljšemu pogovoru z ustvarjalci (igralci in vodjem Teatra Šentjanž) ter zvočnim utrinkom iz same predstave lahko prisluhnete v oddaji Sotočja (17.10.2016).
Foto: Tomo Weiss
Prisluhnite celotni oddaji Sotočja!
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje