Ko so v zadnjih kilometrih napete desete etape, ubežniki pred razbeljenim Issoirom uspeli ujeti Latvijca Kristsa Neilandsa, je Bilbao vedel, da je zmaga blizu. Vedel je, da je najmočnejši med šestimi, da je najboljši v zaključkih. Suvereno je to tudi potrdil. V avtu njegove ekipe so se potili in stiskali pesti, on pa se je mirno, svojim izkušnjam primerno, odpeljal zmagi naproti. Pokril je napade tekmecev, počakal, da je Nemec Zimmerman začel sprint, se mu prilepil na kolo, potem šel na polno v zadnjih 200 metrih in prvič zmagal na Touru. Pri 33 letih.
Mnogi kolesarji so skušali ubežati, nekaj časa sta bila med ubežniki tudi vodilna Tadej Pogačar in Jonas Vingegaard, poskušal je tudi Matej Mohorič. "Imeli smo načrt, da če bo res, res naporno od začetka, bo Pello tisti, ki je najbolje pripravljen in lahko največ pridobi. To nam je tudi uspelo. To je sanjski dan za nas. Tudi sam sem imel svoje priložnosti, ampak na koncu je bilo pretežko. Naprej so šli tisti, ki so se najbolje počutili," je povedal Mohorič.
Med etapo ekipa uporabila 11 avtomobilov
Ta etapa je bila ena tistih, od katere je največ pričakoval, še pred preizkušnjo pa je povedal, da mu je dvanajsta, četrtkova še bolj pisana na kožo. Da bi šlo na polno od samega začetka, pa je pred etapo začutil tudi stalni gost podkasta Tour 202 Igor Tominec. "Ko sem se zjutraj sprehajal med ekipnimi avtobusi, sem videl, da se pri vseh ekipah ogrevajo glavni pomočniki, že eno uro, pol ure pred etapo. To po navadi vidimo le na kronometrih," je povedal radijski reporter.
Izjemno vroče je bilo včeraj v osrednji Franciji, na cilju v Issoiru je bilo 38 stopinj Celzija. Kolesarji v takšnih razmerah izgubijo precej več tekočine kot sicer, pomembno pa se je tudi hladiti. Ko je glavnina strnjena skupaj, si lahko kolesarji pomagajo med sabo. Tako so denimo pred najzahtevnejšim delom nedeljskega vzpona na Puy de Dome moštveni kolegi pri UAE zlivali vodo na Tadeja Pogačarja. Tokrat so bili kolesarji precej bolj razpršeni po celotni trasi.
Jošt Zevnik je operativni vodja ekipe Israel Premier Tech, kjer skrbi za logistiko moštva. Gorenjec je povedal, da so uporabili enajst avtomobilov med etapo. Dva sta bila v karavani, devet pa je bilo spremljevalnih. Tako so lahko na čim več različnih delih trase oskrbeli svoje kolesarje. Pogosto jim med takšnimi preizkušnjami dajejo zamrznjen napitek 'slushie', torej zmes vode, ledu in drugih mineralov, sicer pa skušajo svojim kolesarjem priskrbeti čim več tekočine in ledu. Uporabljajo tudi ledene nogavice, kot pravijo brisačam, ki so napolnjene z ledom. Kolesarji te zavijejo okrog vratu.
Woods podobna zgodba kot Roglič
Tudi v ekipi Bahrain Victorious so imeli obilo dela med etapo. Sprinter Phil Bauhaus je bil v "grupettu", torej v tisti skupini kolesarjev, ki so za glavnino in skušajo privarčevati čim več energije, nekaj kolesarjev je bilo v glavnini, spredaj pa je imela ekipa v različnih delih etape pet različnih kolesarjev, na koncu pa zmagovalca Pella Bilbao. "Vse moraš pokrivati z dvema avtomobiloma. Veliko tveganje obstaja, da nekoga zanemariš, ampak drugače na gre," je povedal Štangelj, Zevnik, ki je bil že lani gost podkasta Tour 202, pa je povedal, da je bilo zahtevno krmariti avtomobil zaradi ozkih cest, zaradi vseh pobegov in razbitih skupinah pa je bilo še veliko prehitevanj, zato je bilo težko priti do kolesarjev.
Israel Premier Tech se je skoraj drugič zapored veselil etapne zmage, a je bil Latvijec Krists Neilands ujet tik pred ciljem. "Naši fantje so bili kar na trnih, kako Kristsu sploh kaj povedati iz avta, ker nismo mogli biti vseskozi zraven. Potem še televizije v avtomobilih odpovedujejo in ne moremo videti, kaj se spredaj dogaja. Na žalost nam je zmanjkalo zelo malo, le dva kilometra," je povedal Zevnik.
V podkastu Tour 202 z voditeljem Luko Petričem lahko tudi slišite, da je zmagovalec nedeljske etape Michael Woods na podoben način kot Primož Roglič postal profesionalni kolesar, šele po nasvetu zdravnika, po testiranjih, ki jih je opravil še kot odličen atlet. Kanadčan je bil vseameriški mladinski prvak na 1500 metrov leta 2005. Podrobneje pa tudi o boju Pogačar-Vingegaard. Zevnik meni, da je Jumbo doslej trošil več energije, veliko pa je bilo doslej odvisno od njegovega dobrega prijatelja Seppa Kussa. Vsi od Američana pričakujejo, da bo v vsaki etapi opravljal vlogo super pomočnika, čeprav le v redkih doslej ni šel na polno.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje