S Štangljem, ki je kot kolesar desetkrat dirkal na Giru, zadnja leta pa ga poznamo predvsem kot športnega direktorja, smo se pogovarjali o pričakovanjih pred 104. Dirko po Italiji, ki se bo v soboto začela s kronometrom v Torinu (8,6 km), po treh tednih pa končala s še enim ravninskim kronometrom v Milanu (30,3 km). Vmes pa ‒ skoraj 3.500 kilometrov in osem etap s ciljem v klanec.
Kako bi ocenili spomladanski del sezone? Sonny Colbrelli je vaši ekipi prejšnji teden na Dirki po Romandiji priboril prvo zmago v svetovni seriji ...
Predvsem je naš cilj, da smo na vsaki dirki v igri, da smo borbeni, potem pa ‒ tudi če ne uspe. Najslabše je, če si na dirki neopazen in izpadeš kot amater. Hočemo dirkati kot vrhunska ekipa, verjamem, da bodo slej ko prej prišli rezultati. Vedeti moramo, da je svetovna serija prva liga v kolesarstvu, zmagovalec pa je vedno le en. Za to zmago se bojuje veliko ekip z večjim proračunom od našega.
Na dirki Liege‒Bastogne‒Liege je bil Matej Mohorič deseti. Lep dosežek, ampak verjetno si je želel več?
Seveda, bil je razočaran, ampak tista peterica je imela prestavo več, v ozadju pa je potekal boj za 6. mesto z veliko taktiziranja.
Slovenci seveda upamo, da se bosta z Janom Tratnikom dokazala na Dirki po Italiji in da se bo nadaljeval niz etapnih zmag, ki se je začel leta 2014 z Lukom Mezgecem. Ali bosta imela Slovenca v kakšni etapi proste roke, morda kar v Brdih?
Težko je še govoriti o tem, a če bo priložnost, ne ga bomo ustavljali. Je pa bil Matej na dirki LBL v vlogi kapetana, tu bo pomočnik, saj bo poudarek predvsem na visoki skupni uvrstitvi Mikela Lande. Ko bo vse to oddelano in bo Landa na varnem, potem ‒ zakaj ne? Fantje potrebujejo kakšno nagrado, prav je, da se jim ponudi priložnost.
Zakaj v ekipe ne bo Domna Novaka? Zadnji hip ga je zamenjal Rafael Valls ...
Imel je težave. Zaradi bolezni je moral po 3. etapi zapustiti Dirko po Kataloniji. Ko je odšel na višinske priprave, se je bolezen spet pojavila. Dirkal je na Tour of the Alps, kjer me ni bilo zraven, kolegi pa so ocenili, da ni dovolj pripravljen za Dirko po Italiji.
Ste si ogledali ključne etape, tudi klanec Gornje Cerovo v Brdih, čez katerega bo šla karavana trikrat v tisti 15. "slovenski" etapi?
Kar nekaj etap smo si dobro pogledali. Slovensko etapo poznam še z Dirke po Sloveniji, čeprav seveda trasa ne bo ista. S temi programi, ki jih uporabljajo za predstavitev dirke, si lahko že virtualno pogledaš vsak ovinek in imaš vse informacije, kakšna je cesta, vedno pa si na prizorišču ogledamo tudi ključne klance. Lani smo imeli na primer poseben trening kamp pred Tourom in smo si ogledali vse gorske etape v Alpah, delno tudi v Pirenejih. Na letošnjem Giru je kar nekaj klancev, ki so bili že večkrat na sporedu, tudi Zoncolan dobro poznamo. Landa je bil na Giru že petkrat, vedno mu je bilo všeč. Letošnji Tour mu ni pisan na kožo, zato je smiselno, da je vse podredil Giru.
Hierarhija je torej jasna: kapetan bo Landa, ne Pelle Bilbao, ki je bil na lanskem Giru peti.
Bilbao na papirju ne bo lider, razen če se bo zgodilo kaj nepredvidljivega, kar pa na takšnih dirkah ni redkost. Spomnite se Gira 2019, ko je bil Landa prvi mož Movistarja, dirko pa je dobil Carapaz, potem ko se je zdelo, da se bosta za rožnato majico udarila Roglič in Nibali.
Je cilj Bahrain Victoriusa, da bo Landa na zmagovalnem odru?
Ne le to, gremo kar na zmago! Tretji je bil letos Landa na dirki Tirreno-Adriatico, osmi na Dirki po Baskiji, ki jo je kljub temu odpeljal odlično. Zdaj je na višinskih pripravah še nekaj dodal. Tudi Giro mu je dosti bolj pisan na kožo kot prej omenjeni enotedenski dirki.
Klanci mu gotovo ležijo, malo manj pa vožnja na čas. In letošnji Giro naj bi se zadnji dan odločil ravno s kronometrom!
Morda je v tej prvini res v deficitu, a klancev bo toliko, da bi imel lahko še pred zadnjim dnem dobro izhodišče.
Stavnice Lande ne štejejo med glavne favorite in pravijo, da imajo največ možnosti za končno zmago Egan Bernal, Simon Yates, Remco Evenepoel in Emanuel Buchmann. Bi koga od naštetih posebej izpostavili?
Morda me malo skrbi Evenepoel. On je uganka za vse, saj se vrača po lanski nesreči. Vemo, kakšen je njegov talent, ima tudi močno ekipo z Almeido in Masnado.
Kakšna bo vaša taktika? Boste rožnato majico poskušali obleči čim pozneje?
Ne, zelo fino bi bilo, da bi jo čim prej, nimamo pa še nobenega načrta, kdaj točno bi to lahko bilo. Ključno je, da prvi teden dirke ne naredimo nobene napake. V šesti etapi je sicer že cilj v klanec, a to ne bo preveč vplivalo na skupno razvrstitev. V drugem tednu bodo največje razlike v 11. etapi na makadamu v Toskani, tam bo zagotovo velika selekcija. To bo etapa, na kateri ne moreš dobiti Gira, lahko ga pa izgubiš. Zadnji teden pa je vsem jasno, da bo brutalen, začelo se bo že s 14. etapo s ciljem na Zoncolanu.
Po 15. etapi s ciljem v Gorici bo pred drugim dnevom počitka sledil izjemno naporen ponedeljek v Dolomitih s prelazi Fedaia (2057 m. n. v.), Pordoi (2239) in Giau (2233) ter ciljem v Cortini d'Ampezzo. Je 16. etapa kraljevska tudi za vas?
Da, to so trije prelazi nad 2000 metri, tu lahko ob slabem dnevu zaostaneš več minut.
Tako je to na Giru, ki je za številne najtežja tritedenska dirka ...
Težko dirko naredijo kolesarji, ne klanci, bo pa letos res huda konkurenca.
Vseeno ne tako huda kot na Touru ...
Lani je bilo res tako, letos pa ne bi rekel. Bernal, Yates, Evenepoel ...
No, najboljših dveh na svetu ne bo na štartu ...
To pa drži (smeh).
Bo odločal zadnji dan dirke, kronometer v Milanu?
Verjetno da, takšno je tudi upanje organizatorja. Dirko želijo izpeljati tako, da bo do konca zanimiva in da bo gledanost na koncu čim večja, ne pa, da je vse odločeno že teden pred ciljem, ko ima kdo 3‒4 minute prednosti.
S kakšno prednostjo bi moral Landa priti v Milano, da bi lahko že skoraj z gotovostjo trdili, da bo zmagovalec Gira?
Prednost nikoli ni dovolj velika, a če bi imel minuto do dve prednosti, bi se lahko kar varno počutil.
Kako komentirate, da je po osmih letih UCI zaradi varnosti prepovedal položaj žuželke (supertuck), katere "avtor" je Matej Mohorič? Bo Matej zaradi tega na spustih manj konkurenčen?
Ne bo, tako kot večina tekmovalcev pa tudi jaz menim, da gre za nesmiselno potezo. Nevarneje je piti iz bidona v skupini, kot pa kolesariti v tem položaju. Kolesarstvo je zdaj manj zanimivo in nič varnejše. To je zaviranje napredka. Tanka je črta med tem, kaj je dovoljeno in kaj ne. Richarda Carapaza so zaradi tega položaja diskvalificirali na dirki Liege‒Bastogne‒Liege. Počakali so do cilja, potem pa videli, da ne bo dosegel dobrega rezultata, in se odločili za diskvalifikacijo.
Kako zelo kolesarje motijo vsa testiranja na novi koronavirus?
Težava je, ker se pojavljajo lažno pozitivni testi. Nikoli nisi 100-odstoten, da boš negativen. Vedno je lahko sum, morda zaradi kakšne stare okužbe. In če si pozitiven, je konec, moraš v karanteno in ne smeš dirkati. A vsi smo na istem in se trudimo, kot se lahko. Lepa mera higiene je 95-odstotna garancija, da se ne okužiš.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje