Foto: Radio Maribor/Aleks Horvat
Foto: Radio Maribor/Aleks Horvat

Po mesecih čakanja je konec prejšnjega tedna ministrstvo za infrastrukturo razkrilo svoje načrte za zagotovitev neprekinjenega delovanja mariborskega letališča. To naj bi namesto Kitajcev, ki se jim 15. julija izteče odpovedni rok najemne pogodbe, upravljala državna Družba za razvoj infrastrukture. O tem načrtu bo predvidoma na jutrišnji seji odločala vlada, a rešitev še zdaleč ni idealna.

Državni DRI, ki že deluje na področju železniške, prometne in komunale infrastrukture, bi zdaj vstopil še v letalstvo. Zato pa bo moral pridobiti dovoljenje Agencije za javni letalski promet. Ta dokumentacija naj bi se v preteklosti pridobivala več mesecev, a zdaj v tej agenciji zatrjujejo, da je časa še dovolj, če bo oddana popolna dokumentacija, ki jo bodo obravnavali prioritetno.

Dovoljenje še zdaleč ni edina težava

DRI namreč brez zaposlenih v podjetju Aerodrom Maribor, ki imajo vse potrebne licence za izvajanje letalske dejavnosti, letališča ne more upravljati. Zato so v začetku tedna pohiteli s prepričevanjem 24 zaposlenih, naj še pred koncem prihodnjega tedna s trenutnim delodajalcem prekinejo delovno razmerje, 15. julija pa naj bi jih zaposlil DRI. A tako bi, kot pravi predstavnik zaposlenih Tone Bračko, delavci izgubili nekaj pravic, pridobljenih z delovno dobo v podjetju, ob tem pa tudi še ni jasna sistematizacija in plače. Ob tem Bračko še dodaja, da so jih postavili pred dejstvo, sprejmite, ali pa boste ostali brez vsega.

Prav tako pa je delavce strah, da bi jih zaradi načrtov DRIja o skrajšanju delovnega časa na 8 ur dnevno, nekaj ostalo brez zaposlitve. Prenos na novega državnega upravljavca pa naj bi bila le začasna rešitev, s katero bi se izognili plačilu šestih milijonov evrov kazni Bruslju, zaradi zaprtja letališča pred novembrom 2021.