Foto: Primorski dnevnik Foto:
Foto: Primorski dnevnik Foto:

TRST - Evropska unija je, kot kaže, znova pristala na podaljšanje roka za prodajo naftnih derivatov po znižani ceni v Furlaniji-Julijski krajini. Sodeč po poročanju deželnega sedeža RAI je Bruselj pristal na popuste vse do konca tega leta, kaj bo potem pa še ni znano. Deželna vlada vztraja pri oceni, da popusti za bencin in za dizelsko gorivo spričo nižjih cen v Sloveniji in Avstriji niso v nasprotju z evropsko zakonodajo, pristojne bruseljske oblasti pa niso tega mnenja, čeprav odlašajo z odločitvami.
Deželne oblasti skušajo prepričati Bruselj, da v Furlaniji-Julijski krajini ne gre za nelojalno konkurenco v odnosu do Slovenije in Avstrije. Nadomestilo za izpad trošarin »krije« Dežela s svojimi proračunskimi sredstvi, dejansko naj bi šlo za pomoč lastnikom in upraviteljem bencinskih črpalk, ki se soočajo s hudo krizo, zaprtja obratov pa se vrstijo kot na tekočem traku.
Odbornica Sara Vito je zanikala, da namerava Dežela popuste bencina in dizla vezati na dohodke lastnikov avtomobilov. Že sama kontrola takšne ureditve bi povzročila hude težave in zapletene birokratske postopke, zato po mnenju odbornice to pravilo ne pride v poštev.
Popuste za bencin in dizelsko gorivo so v FJK uvedli pred dvajsetimi leti, pravila so nato nekajkrat spremenili ter prilagodili zahtevam ter opozorilom bruseljskih nadzornih organov. V obmejnih občinah od Trbiža do Milj danes znašata popusta 21 centov za liter bencina in 14 centov za dizelsko gorivo, drugod po deželi pa popusta znašata 14 oziroma 9 centov. Predsednica Dežele Debora Serracchiani pravi, da se bo treba prej ali slej sprijazniti z ukinitvijo teh popustov, ki že nekaj časa »prečno« razdvajajo politične sile v deželnem svetu. Med nasprotniki prodaje goriv po znižani ceni so npr. sindikati, ki pravijo, da bi morala Dežela okoli 56 milijonov evrov nadomestil za izpad trošarin nameniti sociali in zdravstvu, hkrati pa bi morala pomagati bencinskim črpalkam, ki ne morejo več vztrajati na tržišču.
Pri cenah naftnih derivatov ne gre vsekakor le za konkurenco Slovenije in Avstrije. V nekaterih občinah v Venetu (npr. v San Michele al Tagliamento in Gruaro), ki mejijo s pordenonsko in videmsko pokrajino, sta bencin in dizelsko gorivo cenejša kot v FJK ne glede na popuste. Dnevnik Messaggero Veneto je zaradi tega tržišče naftnih derivatov v FJK označil za »drogirano tržišče«, za kar res nista krivi Avstrija in Slovenija. (st)


Več novic na www.primorski.eu