Vendar šef ekipe Eržen poudarja, da ne smejo biti razočarani, saj ne moreš biti vsako leto pri vrhu. Z njim sta se v novi epizodi podkasta pogovarjala poročevalec na prizorišču Luka Dolar in voditelj Toura 202 Luka Petrič.
Kako bi si želeli, da bi vaš športni direktor vodil Tadeja Pogačarja?
Menim, da ima Tadej neverjetno intuicijo. Res pa je, da je to drugi Tadej, kot na zadnjih dveh Dirkah po Franciji. Letos je maturiral – že na Giru. Če bi malo drugače vozil lani ali predlani, bi imel kakšen Tour več na svojem računu. A to je šola za naprej. Mislim, da je s svojo intuicijo in pripravljenostjo kolesar, ki bo prvi zmagal več kot pet dirk po Franciji. Tak se enostavno rodiš in potem zraven naučiš, kako prihraniti moči, da nisi vedno na limitu. Tadeja ni treba veliko voditi, saj zna vse te stvari narediti sam, če ima dobro ekipo.
Kje ste na premici dirkanja v kolesarstvu, če je agresivno in napadalno na eni ter pragmatično, preračunljivo na drugi strani?
Že pred leti smo v ekipi začeli tekmovati na drugačen način. Dejstvo je, da je način dirkanja Tadeja, van der Poela, van Aerta, Evenepoela ekipe prisilil v razmišljanje o drugačnem načinu treninga. Če govorimo o klasikah, se napadi včasih začnejo šest kilometrov po startu, praktično 200 kilometrov od cilja. Razmišljati in tekmovati moraš na drug način, kar pomeni, da moraš narediti drugačno pripravo, če želiš na teh dirkah doseči dober rezultat oz. slediti tem fantom. Nastop ekipe mora slediti trendu – včasih so bile dirke zelo predvidljive, zdaj pa moraš biti neprestano pripravljen na napad.
Ekipam, katerih kolesarji ne tekmujejo v skupnem seštevku ali celo nimajo sprinterja, ne ostane veliko priložnosti. Zaradi agresivnega dirkanja jih je iz leta v leto morda celo manj. Ali se zaradi tega vaši cilji in pričakovanja iz leta v leto spreminjajo?
Niti ne. Ko so na dirki Pogačar, Remco, Jonas, moraš biti preprosto realen. Kolesarstvo je matematika. Vsi vemo, kakšne vrednosti lahko vrtijo ti kolesarji in kakšne kolesarji drugih ekip. Zasledovati moraš to, kar lahko dosežeš. Zgodi se, da se kdo od teh kolesarjev zlomi – vmes so padci, bolezni. Vedno moraš biti pripravljen, da vskočiš na mesta, ki se odpirajo. Ekipe, ki imajo najboljše kolesarje, v ekipo vlagajo bistveno več denarja kot druge. Posledično bodo te morale s proračunom zasledovati, če bodo želele sodelovati v tekmi za najboljša mesta, kar je dobra okoliščina. Prihajajo novi sponzorji, v kolesarskem športu je vedno več denarja.
Ni bojazni, da bi sponzorji zaprli pipo? Ko pogledamo ekipe, ki niso prišle do etapne zmage ... Tudi ob vaši ekipi sami velikani, ki so ostali praznih rok.
Tudi v (severnoameriški košarkarski ligi) NBA imaš ekipe, ki dolga leta ne pridejo v zaključne boje, a še zmeraj obstajajo. Ni vedno pomembno le, da moraš zmagati Tour ali etapo, je pa ogromno priložnosti. Če si marljiv, če veš, kaj delaš, sponzorji najdejo razlog, da ostanejo. Še vedno mislim, da je kolesarstvo za promocijo produkta najboljši šport.
Veliko smo se v zadnjih dneh pogovarjali o zeleni majici. Kako pomembna je glede razpoznavnosti v primerjavi z etapnimi zmagami?
Menim, da je etapna zmaga za končnimi stopničkami druga največja zmaga na Touru. Vse majice so zadovoljstvo, dobiš na prepoznavnosti. Večkrat sem se z našimi partnerji pogovarjal, kaj je pomembneje – imeti kolesarja med najboljših deset ali zmagati etapo ali dve. Vsi so se strinjali, da je slednje več kot imeti kolesarja na sedmem ali osmem mestu.
Kdaj v sezoni potekajo prestopna pogajanja za naslednjo sezono?
Za naslednjo sezono imamo odprto le eno mesto, pa tudi tam smo zelo blizu dogovora. Vse je odvisno od proračuna in kdo je na voljo. Največje zvezde in najboljši kolesarji za pogodbo redko čakajo na zadnje mesece. Pogajanja se najpogosteje začnejo v februarju ali marcu in trajajo do približno polovice Gira. V naši ekipi je Antonio Tiberi, ki je imel sklenjeno pogodbo še za naslednje leto, kmalu po višinskih pripravah pa me je klical trener in dejal, da naj ga podaljšamo, saj veliko obeta. Malo pred startom Gira smo našli dogovor z njegovim menedžerjem. Če bi počakali do konca Gira, bi bila njegova cena dvakratna. Zmeraj moraš najti ravnovesje in poslušati ljudi okoli sebe, ki kolesarje poznajo in vidijo njihov potencial.
Podkast Tour 202 je na voljo po vsaki etapi kolesarske dirke po Franciji pri ponudnikih podkastov, na spletni strani Vala 202 in na RTV-aplikaciji 365.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje