Tadej Pogačar je pridobil osem sekund na Puy de Dome, osem sekund na Grand Colombier, na poti do Morzina pa je bil Jonas Vingegaard boljši za sekundo. Pridobil jo je na vzponu na Joux Plane. Na koncu je izgubil dve bonifikacijski sekundi, ker je prišel v cilj kot tretji za drugim Pogačarjem, na vrhu zadnjega vzpona pa si je zagotovil tri sekunde odbitka, ker je bil pred Slovencem.
Pogačar je prej dvakrat napadel. V prvo se je odlepil od Danca, si je privozil nekaj deset metrov prednosti, a je ni uspel ohraniti. Gost podkasta Tour 202 in prvi Pogačarjev trener Miha Koncilja je povedal, da je tedaj verjetno prekmalu napadel, pri drugem napadu, ko je šel Pogačar po bonifikacijo, pa je Koncilja prepričan, da bi se drugače razpletlo, če tam ne bi bilo počasnega motorista. "Psihično se pripraviš na en trenutek. Vse je pripravljeno. Mišice, glava, adrenalin, Čeprav se je ustavil in potem šel počasneje naprej, ta trenutek ne mine. Koncentracija je malce popustila, Tadej je tam malce zaspal, kar je bila neposredna posledica prejšnjega napada. Če bi Tadej lahko šel naprej tam, kjer je sprožil napad, bi verjetno prišel prvi do vrha. Saj vemo, kako je pripravljen. Jonas bi ga težko do konca prehitel," meni Koncilja. Pogačar je po etapi rekel, da je bilo po sprintu, ki ga ustavil motorist, težko še enkrat napasti zaradi kisline, ki se nabere v mišicah.
UAE ima letos zelo dobro ekipo
Neuspeli napad je na koncu pomenil šestsekundno razliko. Če bi bil Tadej prvi, bi pridobil tri sekunde, tako pa jih je izgubil. To je bila zamujena priložnost in sploh prvi dvoboj za bonifikacijske sekunde, ki ga je Vingegaard dobil proti Pogačarju na tem Touru, toda zdi se, da so bili z izkupičkom dneva bolj zadovoljni v taboru UAE kot pri Jumbu. Nizozemska ekipa je veliko stavila na to preizkušnjo, alpski vzponi in težke etape z več dolgimi klanci naj bi ustrezale Jonasu Vingegaardu, so razmišljali, a jim na koncu ni uspelo streti odpora Pogačarja.
Mnogi so se spraševali, ali je bila učinkovita petkova taktika Emiratov, da so veliko energije trošili, pa je na koncu Pogačar pridobil le osem sekund. Jumbov izkupiček je bil še skromnejši. Tudi Jumbo je imel vseskozi kolesarje na čelu glavnine na začetku etape, navili so zelo visok ritem, kot je po etapi poudaril tudi skupno deveti Felix Gall, toda na odločilnem klancu na Joux Plane je šel v ospredje UAE. Pod vrhom je bil Jonas Vingegaard sam, ko je Tadej Pogačar svojemu pomočniku Adamu Yatesu povedal, naj gre v napad.
Vodja nizozemske ekipe je ob velikem naporu svoje ekipe svojo prednost v skupnem seštevku povečal le za eno sekundo. "Na koncu se je videlo, da ima UAE res zelo dobro ekipo letos, morda celo malce boljšo. Adam Yates je tudi vseskozi zraven, pa še konkurenčen je v skupnem seštevku. Ko imaš nekoga tako visoko v generalni razvrstitvi, lahko poskusi tudi s kakšnim oddaljenim napadom. Zaradi tega bo UAE do konca lažje taktično nadzoroval potek Toura," meni Koncilja.
Kdo bi nosil majico, če bi bila izenačena?
Kolesarja ostajata torej zelo blizu drug drugemu v boju za rumeno majico. Kdo pa bi jo nosil, če bi bila izenačena? Potem se gleda čas na kronometru, in sicer do stotinke natančno, če se pa kolesarji še niso merili v vožnji na čas, letos je denimo še ni bilo, pa odgovor ponuja radijski reporter na prizorišču dirke in gost v podkastu Tour 202 Dare Rupar: "Prav zanimivo pri tem je, da vsaka dirka zase določi, kaj se zgodi v tem primeru. Lahko odloča boljša uvrstitev v zadnji etapi ali pa boljše etapne uvrstitve na celotni dirki. Na Touru se uporablja to slednje, torej se gleda na boljše etapne uvrstitve. Kot poznamo pri jadranju. Točke vseh uvrstitev se seštejejo in tisti, ki ima nižje število, je tisti, ki potem nosi rumeno majico."
Koncilja in Rupar sta se pridružila voditelju podkasta Luki Petriču, debatirali pa so tudi o ključnih etapah do konca dirke. Koncilja je izpostavil 16., torkova preizkušnja je vožnja na čas, 17. v sredo pa ima vzpon na Col de la Loze, z najvišjo točko letošnje Dirke po Franciji, 2304 metrov nad morjem. Rupar je poudaril, da bo 15. etapa prav tako zahtevna. Resda ni neserijskega vzpona, kot je bil Joux Plane, toda trije so prve kategorije, etapa pa se konča s ciljnim klancem.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje