"Nepopisna čustva ob zmagi. Odgovorno smo dirkali vso tekmo, razen en dan smo se izgubili v vetru. A Pogačar je bil najbolj miren od vseh. Tudi če smo v vetru izgubili 1:21. Rekel je povsem mirno: 'Ni sile, saj bom jutri napadel. Tour je še dolg, brez skrbi'," je Mauro Gianetti, izvršni direktor UAE Emirates, priznaval, da jih je slovenski mladenič ohranil zbrane in umirjene.
Iz Italije namenjeni na Kitajsko, a pristali v Zalivu
UAE Emirates so zadnje štiri sezone ekipa svetovne serije z domovanjem v Združenih arabskih emiratih, ki so konec leta 2016 prek državnega sklada sklenili prevzeti dolgoletno italijansko ekipo Lampre. Rožnato-modra ekipa je bila na poti, da postane ekipa iz Kitajske, a je predvideni glavni šef pri investicijskem skladu TJ Sport nenadoma zbolel. Nekdanji italijanski šampion Giuseppe Sarroni (prvi generalni menedžer UAE-ja, zdaj svetovalec) je v samo v desetih dneh prepričal šejka Matarja Suhaila Al Yabhounija Al Dhaherija iz Abu Dabija, da naj njegova gradbeni in nepremičninski holding vložita sredstva v elitno kolesarsko ekipo.
S Hempijem podpisali še s Pogijem
Že konec prve sezone so potegnili zdaj zlatorumeno potezo. Na priporočilo Andreja Hauptmana je Sarroni sklenil predpogodbo z drobnim fantičem iz Komende. Iz belgijskega Quickstepa speljani skavt Matxin Fernandez je nato spomladi 2018 potrdil pravilnost odločitve in sklenjena je bila prava pogodba. Zatem je Tadej Pogačar osvojil Tour de l'Avenir 2018.
Vse drugo je zgodovina po Pogačarjevo: od debija v Avstraliji, zmag na dirkah po Algarvi in Kaliforniji. Pogi je prisilil šefe, da so raztrgali predvideni triletni načrt in se znova usedi za mizo. Šel je preizkusit, ali zdrži tritedensko dirko, in namesto odstopa vsak teden dobil etapo ter končal kot skupno tretji.
Cilj ob štartu v Nici: med prvih pet
Vueltizacija 107. Dirke po Franciji je spremenila načrte in namesto na Italijo so se misli osredotočile na veliko francosko pentljo. Uradno so kapetanstvo pripisali Fabiu Aruju, šampionu z bogato pogodbo, ki pa je po letih zdravstvenih težav le bleda senca prvaka z Vuelte 2015.
Pogačarja so raje zaščitili in papagajsko ponavljali, da bo imel proste roke. Šele ob uradni objavi ekipe so dejali, da je mladi Slovenec sokapetan. A to je bila le kulisa – v ekipi so si za cilj zadali uvrstitev med prvih pet.
Lampre dvakrat osvojil Giro
Namesto peterice je ekipa UAE Emirates, vključno z zgodovino Lampreja, dosegla največji uspeh. Predtem sta bili to zmagi na Dirki po Italiji: Giro 2001 je za Lampre - Daikin po drami v predzadnji etapi dobil Gilberto Simoni, Giro 2011 za Lampre - ISD pa Michele Scarponi, a šele leto po tem, ko so zmago odvzeli Albertu Contadorju.
Preobrazba v pravcate Združene narode
Zdaj je UAE Emirates s Tadejem Pogačarjem osvojil največjo kolesarsko dirko na svetu, s tem pa močno osrečil tako šejke kot tudi italijansko jedro ekipe.
Četudi je 30-članska tekmovalna ekipa sestavljena iz kolesarjev iz 13 držav, je največ še vedno Italijanov (8). Tudi največji delež tehničnega osebja (soigneurji, mehaniki, kuharji) prihajajo z Apeninskega polotoka, a smer je jasna – postajajo pravcati Združeni narodi s posamezniki z vseh koncev sveta. Pri tem ključno mesto v mozaiku zasedajo trije Slovenci.
... a z vidnim italijanskim pečatom
Zato pa so opremljevalci skorajda izključno italijanski. Slavita proizvajalec koles Colnago in legendarni, a zaradi Japoncev in Američanov skoraj s tržišča izrinjeni Compagnolo. Tudi nesrečne gume so italijanske (Vittoria), sedeže in trakove dobavlja Prologo, tudi tako pomembna očala (Scicon) in čelade (Met) so z Apeninskega polotoka.
Colnago končno pod svojim imenom
Najbolj čustveno zmago doživlja proizvajalec, ki je ne nazadnje tudi najbolj viden. Kultni ustanovitelj in oče podjetja Ernesto Colnago je ravno sredi koronokrize prodal svoj večinski lastniški delež skladu iz ZAE-ja. A vseeno je zdaj 88-letni Colnago v noči s sobote na nedeljo osebno preveril, ali je rumeno kolo za Tadeja tako popolno, kot morajo biti colnagi.
Prvič je namreč Colnago uradno osvojil Dirko po Franciji, četudi si je slavo in prestiž zgradil ravno s serijskim osvajanjem Francije. Kot butičnega proizvajalca in mojstrskega mehanika ga je namreč leta 1963 najela ekipa Molteni, pri kateri je bil osebni mehanik Eddyja Merckxa. Sloviti Belgijec je serijsko zmagoval s colnagom, ki pa je bil uradno poimenovan kar po najuspešnejšem kolesarju vseh časov.
Pogačar mu je napovedal dodatno delo
Mercx je ob senzacionalnem razpletu na La Planche de Belles Filles prvi poklical svojega mehanika in skupaj sta velikana kolesarstva točila solze sreče.
"Tadej je eden najbolj čudovitih talentov, ki sem jih kadar koli videl. Pa verjemite mi, da sem jih v življenju že videl kar nekaj," je italijanskim medijem pojasnjeval vzhičeni Colnago in razkril, da obravnava Pogačarja kot člana svoje družine. Ko mu je za sobotni kronometer pripravil belo kolo, mu je Tadej sporočil: "Če bom šel, tako kot mislim, te bom razveselil in boš imel potem še nekaj več dela, saj boš moral spremeniti barvo zame."
Glavna ekipna moč strokovni štab
Večina analiz po osupljivem razpletu na Dirki po Franciji 2020 poudarja, da po letu 1989 in Gregu LeMondu z belgijsko povabljeno ekipo AD ni do rumene majice prišla šibkejša ekipa. A bolj pedantni poznavalci so ob tem hitro poudarili, da so pa zato pri UAE Emirates imeli izjemno močno in raznovrstni strokovni štab, ki mu je poveljeval Allan Peiper. Avstralec, ki je bil že z vrnitvijo v profesionalno življenje velik navdih in zgled celotni zasedbi. (Več v spodnjem okvirju.)
Ko izgubiš dva in pol od treh gorskih pomočnikov
Roko na srce, imeli so tudi obilo smole – že po prvem dnevu so izgubili pol moža (David de la Cruz – zlomljena trtična kost), pred Pireneji še enega (Fabio Aru – odstop), na atlantskih otokih drugega (Davide Formolo – zlomljena ključnica). Prav omenjeni trije kolesarji bi morali nositi glavno breme pomoči v gorah.
Po ravnem in valovitem terenu sta ob Italijanu Marcu Marcatu (cestni kapetan ekipe) za Pogija lahko skrbela oba Norvežana, Alexander Kristoff in Vegard Stake Laengen. Slednji je grizel tudi v klance.
Jan Polanc, glavni steber opore
Glavni telesni stražar in glavni steber opore v osmerici in na koncu le šesterici je bil znan že dolgo, vse od prvih zimskih priprav na sezono 2020. Jan Polanc, dvakratni nosilec rožnate majice na Giru in fant, sposoben etapnih zmag na največjih dirkah, je vse podredil mlajšemu rojaku. Od menjav koles zaradi prepogostih defektov v prvem tednu do pomoči v vetrovni loteriji in navijanja tempa na prvih vzponih. V spominu je ostal zlasti v 13. etapi, ko je spredaj vlekel glavnino in povzročil selekcijo, pri čemer so odpadali pomočniki Ineosa, branilec naslova Egan Bernal pa zdrsnil nazaj.
Kako hvaležen je bil mladi zmagovalec Polancu, ponazarja prizor z zadnje ciljne črte na dirki, ko sta 107. Dirko po Franciji skupaj objeta končala oba Slovenca pri UAE Emirates. Ne nazadnje je še v zadnji (21.) etapi Polanc vseh osem krogov po Elizejskih poljanah prevozil ob boku rumene majice, da priskoči na pomoč, če bi kar koli šlo narobe.
Emirati napovedujejo dodatne okrepitve za zmagovalca
Na najnovejši UCI-lestvici je ekipa UAE Emirates tudi prevzela vodstvo med vsemi v svetovni seriji, pred Deceuninck Quickstepom in Jumbo Vismo. Ne nazadnje konec tedna niso slavili zmage le v Franciji, temveč so z Diegom Ulissijem osvojili še Dirko po Luksemburgu. Skupno so emirati v tej sezoni zbrali že 29 zmag, od tega kar devet Pogačar.
Napovedane so okrepitve na položaju gorskega superpomočnika, a hkrati imajo že zdaj v zasedbi kopico dobrih in predvsem nadarjenih kolesarjev. Po uspehu mladeniča s Klanca pri Komendi so podpisali tako z Dancem Mikkelom Bjergom (kronometer), Američanom Brandonom McNultyjem (hribolazec in za skupno), Kolumbijcem Andresom Ardilom (hribolazec in za skupno), Italijanom Alessandrom Covijem (šprinter in klasike).
Maja podaljšali pogodbo s Pogačarjem do leta 2024
Predvsem pa so spomladi kljub koronakrizi še izboljšali in podaljšali pogodbo s slovenskim draguljem. Tadej Pogačar ima sklenjeno pogodbo vse do konca leta 2024. Ne nazadnje šejki iz Združenih arabskih emiratov v nasprotju z Bahrajnom med prekinitvijo tekmovanj niso priprli finančne pipice, že zdaj pa ima UAE Emirates po ocenah iz karavane enega najvišjih proračunov v svetovni seriji – bržkone nekaj višjega od Jumba Visme.
Serija zmag gorenjskega volka se bo nadaljevala
"Tadej je taktično zelo zrel. Za svoja leta je res odrasel, tako tudi razmišlja. Ne dela nobenih mladostnih, zaletavih napak. Zato je tudi v rumenem," odgovarja Andrej Hauptman, ki je prepričan, da se za prihodnost slovenskega kolesarstva na najvišji ravni ni bati.
"Tako kot smo se spraševali za Primoža, kot vidimo, zmaguje serijsko, tudi za Tadeja ni mej. In verjamem, da bo šlo podobno tudi naprej," je prepričan edini slovenski kolesar z medaljo na cestnih dirkah svetovnega prvenstva. Pri tem pa Hempi upa, da bodo njegovi varovanci v slovenski reprezentanci že v nedeljo mogoče prekosili njegov dosežek iz Lizbone 2001.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje