"Zagotovo je ne bom vrnil," se je Primož Roglič po četrtkovi predstavitvi v Pescari in vprašanju pošalil, ali ga zanima majica vodilnega že prvi dan dirke. Slovenski šampion je na Giru 2019 že dobil uvodni kronometer, ko je bil z naskokom najboljši v Bologni oziroma na vzponu na San Luco.
Tudi tokratna 1. etapa se konča z vzponom, a precej blažjim in manj zahrbtnim, vseeno pa prinaša zaključni klanec v Ortoni priložnost Rogliču, da tam pridobi nekaj časa pred prvim papirnatim favoritom. Remco Evenepoel ne skriva svoje strategije in gre prvi dan na polno.
Evenepoela zanima predvsem razlika do Rogliča
"Z veseljem bi že prvi dan oblekel rožnato majico. A moj glavni cilj je pridobiti nekaj prednosti pred drugim kapetanom za skupno razvrstitev. Etapna zmaga bi bila lepa, a vem, da sta glavna favorita večja in močnejša fanta: Ganna in Küng," je 23-letni Belgijec uperil prst pričakovanj v prvo zvezdo italijanskega kolesarstva.
Ganni tretji uvodni kronometer Gira?
Filippo Ganna je na koronskem jesenskem Giru 2020 dobil vse tri kronometre, nato je na Giru 2021 dobil še dva kronometra, lani pa je izpustil domačo dirko zaradi pomanjkanja vožnje na čas. 26-letni rekorder v vožnji na eno uro ima priložnost, da še tretjič v karieri na uvodni dan Dirke po Italiji obleče majico vodilnega in s tem razveseli rojake ter prireditelje, ki pogrešajo močnega domačega aduta v boju za skupno zmago.
"Dobro se počutim, zaupam v svojo noge. Upam, da se v soboto zbudim prave volje. Držim pesti za majico prvega dne," se Top Ganna zaveda priložnosti in odgovornosti do italijanskih navijačev. "Remco vedno preloži vlogo favorita v kronometrih drugim. A zagotovo so on, Roglič in Küng favoriti za prvo rožnato majico," je adut Ineos Grenadiers navrgel, da so za slavje Ortoni štirje izraziti favoriti. Dva specialista za vožnjo na čas in prva dva favorita za končno zmago.
Ni prostora za počitek
"Prvi kronometer je precej običajen, z malo zavoji. Drugi je še daljši in še bolj enostaven ter ravninski. Zadnji pa zaradi vzpona ni ravno zame," je Ganna na hitro opisal vse tri kronometre na letošnjem Giru.
"Po dolgi vožnji na kolesarski stezi ob morju deluje zadnji klanec precej daljši, kot je v resnici. Sam sem bil na ogledu že novembra, a takrat je tudi pihal močnejši veter v prsi. Kakor vem, je zdaj napovedan veter od zadaj. Všeč mi je, da ni prostora za počitek in da gre za povprečje 6 odstotkov z maksimumom 8 odstotkov. A na koncu je tudi malce lažne ravnine," je podrobno uvodno etapo predstavil Evenepoel. Kapetan Soudal QuickStepa verjame, da si bo v prvih dveh kronometrih v 1. in 9. etapi privozil občutnejšo prednost pred Rogličem.
"A Roglič je olimpijski prvak v vožnji na čas, tako da to zagotovo ne bo preprosto," je Evenepoel poudaril, da njegova domnevna prednost pred Rogličem v kronometrih ni samoumevna.
V kronometrih: 4:2 za Rogliča
Na lanski Dirki po Španiji sta se Roglič in Evenepoel spoprijela na enem kronometru. V 10. etapi od Elcheja do Alicanteja je bilo 31 povsem ravninskih kilometrov in Belgijec je slavil veliko etapno zmago s prednostjo 48 sekund pred drugouvrščenim Rogličem. Oziroma 1,55 sekunde na kilometer v prid Evenepoela, kar bi se zdaj v soboto prevedlo v razliko 30 sekund.
V karieri sta Evenepoel in Roglič sočasno vozila šest kronometrov. Kar tri v Evenepoelovi krstni sezoni 2019 (dvakrat na dirki Po Romandiji in SP-ju 2019), enkrat leta 2021 na olimpijskih igrah v Tokiu in lani dvakrat. Po nogometno je medsebojni izid 4:2 za Rogliča (podrobneje v spodnji tabeli).
Kronometer | Remco Evenepoel | Primož Roglič | razlika med njima | sekund/kilometer |
Prolog Po Romandiji 2019 | 57. | 2. | 13 sekund v 3,87 km | 3,35 s/km |
5. etapa Po Romandiji 2019 | 15. | 1. | 53 sekund v 16,85 km | 3,15 s/km |
SP 2019 - Harrogate | 2. | 12. | -101 sekunda v 54 km | -1,87 s/km |
OI 2021 - Tokio | 9. | 1. | 137 sekund v 44,2 km | 3,10 s/km |
1. etapa Po Baskiji 2022 | 2. | 1. | 5 sekund v 7,51 km | 0,67 s/km |
10. etapa Po Španiji | 1. | 2. | -48 sekund v 30,9 km | -1,55 s/km |
Uvodni kronometer se bo v soboto ob 13.50 začel v kraju Fossacesia Marina in bo dobrih 16 km potekal po kolesarski stezi ob jadranski obali. Vmes je šest kratkih predorov nekdanje železniške proge, kjer so za potrebe turizma in lokalnega prebivalstva zgradili priljubljeno kolesarsko stezo ob obali Trabocchi.
Slabe tri kilometre pred ciljem se zavije v Ortono, pri mestnih vratih se začne 1,3-kilometrski vzpon s povprečnim naklonom 5,4 odstotka. Po tretji serpentini sledi krajši spust, zadnjih 750 metrov pa se blago vzpenja proti ciljni črti (2 %), od tega je 300 metrov tlakovane ceste v središču Ortone.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje