Že v četrtek, ko se je v Planici zbralo 13.000 ljudi, je bila kulisa izjemna. Naslednje dni se pričakuje še več gledalcev. Foto: BoBo
Že v četrtek, ko se je v Planici zbralo 13.000 ljudi, je bila kulisa izjemna. Naslednje dni se pričakuje še več gledalcev. Foto: BoBo

Po dveh letih je dolina pod Poncami vrata znova odprla za gledalce. Kot vsi, v prvi vrsti pa slovenski letalci, poudarjajo, prav navijači dajo planiškemu prazniku piko na i. V četrtek, kot je to v navadi, se v izteku letalnici bratov Gorišek zbere največ otrok. Skupaj je prvo serijo treninga spremljalo 13.000 gledalcev, drugo pa so po nastopu številke 15, ki jo je nosil Jan Hörl, prekinili. V tej zimi drugi najboljši Avstrijec je imel na zaletišču ogromno težav in se je komaj rešil pred padcem.

Hörl se je komaj rešil pred padcem v Planici

Žirija je trening odpovedala, kvalifikacije pa podobno kot leta 2015, ko so imeli planiški organizatorji prav tako težave s smučino, prestavila na popoldne. "Prvi skok je bilo v redu, v drugem pa se je pred mizo naredila kar velika luža, ki te je konkretno ustavila. Popoldne, ko je malce zamrznila, je bila bistvena razlika," je dejal Anže Semenič, izkušeni slovenski letalec, ki letos v Planici zaključuje svojo kariero, je pa eden tistih, ki je nastopil v obeh serijah za trening.

Tekmovalci so se najprej malce posvetili navijačem, podelili nekaj avtogramov nadobudnim ljubiteljem poletov, nato pa so se vrnili v hotel v Kranjsko Goro, kjer so čas do kvalifikacij, v kateri so blesteli domači orli, namenili za počitek. "Imel sem kar malo slabo vest, ker je tako hitro vse skupaj odpadlo. Ko sem prišel na prvi trening slovenskega nacionalnega paketa, so mi šle kar dlake pokonci, ko sem zagledal vse navijače. Potem mi je bilo kar hudo, ker so morali tako hitro domov," je povedal Peter Prevc, eden izmed največjih ljubljencev planiški navijačev, slovenski superšampion, ki je v Planici že štirikrat zmagal.

Težave znova lahko v soboto in nedeljo

Sorodna novica Slovenci že gospodarji Planice: Lanišek dobil kvalifikacije, Zajc 2.

Medtem so organizatorji vse moči usmerili v popravo smučine, da bi vendarle v četrtek izpeljali kvalifikacije pred petkovo tekmo. "Če na kratko povzamem, ogromno energije smo vlagali v to, da bi smučino senčili na način, ki bi nam omogočal varne in dolge polete. Vedeli smo, da tukaj lahko pričakujemo težave. Vse tehnične naprave in naše dejavnosti so bile izvedene pravilno, ampak na žalost se proti tako ekstremnim vremenskim razmeram ni dalo storiti več. V tem trenutku nimamo kakšnih boljših rešitev ali pa da bi lahko kaj spremenili in naredili kaj več ali bolje," je razložil Dolhar.

V petek bo tekma v popoldanskih urah, zato težav ne pričakujejo, večje težave pa bodo lahko v soboto in nedeljo: "Očitno bo treba razmišljati o kakšni tehnični naložbi – menjavi smučine in podobnem. Zdaj smo osredotočeni na jutrišnji dan. Sobota bo zagotovo problematična. Kot rečeno, kakšnih velikih izboljšav v tem trenutku ne moremo izvesti. Pripravljamo neke načrte, ki jih bomo v soboto izvedli."

Dolgoročna rešitev nova smučina?

"Govoril sem z meteorologom. Včeraj smo imeli na prvi pogled zelo podobno vremensko situacijo, pa ni bilo nobenih težav. Začeli smo ob 10.00, ko smo morali tokrat že prekiniti. Meteorolog je povedal, da je ta situacija specifična. Temperature so ekstremno visoke, kar pa ni najhujši problem. Najhujše je UV-sevanje, sonce, ki naravnost seva na smučino. Hkrati nismo imeli praktično nič vetra na naletu in potem se je tam ustavil topel zrak. Ustvaril je plast vročega zraka, proti temu pa se človek težko bori," je dodal.

"Druge letalnice imajo takšno smučino, so pa pri nas tako ekstremne razmere, da bi morali najprej od proizvajalca te ledene smučine dobiti zagotovilo, da bi pri takih razmerah, kot so bili danes, delovalo. To bi lahko bila dolgoročna rešitev, mogoče tudi kakšne izboljšave v konstrukcijah za senčenje. Morali bi postaviti izredno visoke stebre, če bi hoteli smučino senčiti. Od 13.00 dalje je v senci in takrat težave izginejo, ne glede na to, ali je 25 ali 10 stopinj Celzija. Na trgu obstajajo ledene smučine. Ne gre za blok ledu, ampak za ledeno smučino, kar imajo druge letalnice. Tudi to ima določene slabosti in veliko organizatorjev uporablja ta naš sistem, toda to je strokovna diskusija za po koncu sezone," je sklenil vodja tekmovanja.