Peter Slatnar, podjetnik in inovator, je poskrbel, da bo Peter Prevc še vedno skakal na smučeh, ki so narejene s slovenskim znanjem. Namesto
Peter Slatnar, podjetnik in inovator, je poskrbel, da bo Peter Prevc še vedno skakal na smučeh, ki so narejene s slovenskim znanjem. Namesto "elank" bo imel "slatnarce", brez težav je sprejel tudi to, da za uspehe ne bo denarno nagrajen. Foto: BoBo

To je želja za naslednjo sezono, tako da se že dogovarjamo z nekaterimi slovenskimi in tujimi podjetji. Nočemo le nekoga za eno leto, ampak želimo dolgoročno sodelovanje. Podjetju mora biti trg, kjer so skoki priljubljeni, zanimiv, treba pa je tudi upoštevati pravila Mednarodne smučarske zveze. Na primer: njen glavni pokrovitelj je Audi in ne bi pustili, da je na naših smučeh ime kakšnega drugega avtomobilskega proizvajalca.

O tem, ali bo na smučeh namesto Slatnar kdaj pisalo Petrol, Gorenje, morda Siemens
Peter Prevc
Peter Prevc je za lansko sezono potreboval 17 parov skakalnih smuči Elan. Letos bo skakal s smučmi Slatnar, prvi pravi preizkus pa bo konec tedna v Kuusamu. Foto: Reuters

Nismo šli na lepoto, nismo angažirali desetih studiev, da bi se stepli med seboj, kdo bo naredil najbolj všečno smučko. To ni oglasni pano. Ni pomembna lepota. Smuči so delovno orodje, ki mora imeti vse potrebne funkcije. Smučka je bele barve, da belina ne moti, da se skrije v sneg. Konica je modra in te barve na skakalnici ni. To konico skakalec z delčkom očesa v zraku opazi. Izkazalo se je za dobro kombinacijo.

Peter Slatnar
Peter Slatnar je pred dobrimi desetimi leti na prigovarjanje trenerja Janija Grilca v svoji delavnici v Cerkljah začel proizvajati skakalne vezi, ki so kilogram lažje od konkurenčnih. Ker ima izkušnje tudi z izdelovanjem otroških smuči, je letos sprejel še večji izziv in prevzel Elanovo proizvodnjo skakalnih smuči. Gre namreč za dovolj majhno tržno nišo (trg je omejen le na tekmovalce), da je lahko konkurenčen. Foto: BoBo

Oblike so nove, prav tako strukture. Glede oblike je smuča na maksimalno dovoljenih FIS-ovih merah. Pri tem hodimo po robu, da vse izkoristimo maksimalno.

Peter Slatnar
Na kritike, da dizajn smuči ni najboljši, Slatnar odgovarja: "Pomembno je, da je smuča kakovostna in da dobro funkcionira." Foto: BoBo

Pomembno je, da je smuča kakovostna in da dobro funkcionira. Videz je drugotnega pomena. Verjetno nihče več ne ve, kako je bila pred desetimi leti videti steklenica uniona. V prvem trenutku tudi meni smuča ni bila všeč. Na izbiro sem imel več prototipov. Potem so mi argumentirali, zakaj kakšna barva. Zdaj sem se je navadil in mi je zelo v redu.

Sara Takanaši
Na smučeh znamke Slatnar skače tudi najboljša skakalka na svetu Sara Takanaši. Foto: EPA

Poleti v Vikersundu so zelo vabljivi, sploh pa Poljska, ki je slovenski drugi dom. V Rusijo in na Finsko pa ne grem prav rad. Tam so mraz in težave s hrano. Jedi so neokusne. Tudi fantje se pritožujejo, da preveč shujšajo.

Elan je aprila presenetil z novico, da se ne bo več ukvarjal s proizvodnjo skakalnih smuči. Posledice za slovenski skakalni šport bi bile lahko zelo neprijetne, navsezadnje so smuči drugih proizvajalcev precej dražje. Zaplet so hitro rešili, saj je Elanov program skakalnih smuči prevzelo podjetje Slatnar Carbon, ki si je v zadnjem desetletju v smučarskih skokih sloves pridobilo z izdelavo vezi, ki jih uporablja velika večina tekmovalcev v svetovnem pokalu. V Begunjah je na Elanovih strojih luč sveta kmalu ugledala nova smučka znamke Slatnar, s katero bo med drugim skakal tudi Peter Prevc. Pogovarjali smo se s Petrom Slatnarjem, ki je bil nekoč skakalec (v časih Primoža Ulage in Mirana Tepeša je bil v B-reprezentanci), nato pa je postal podjetnik in inovator.


Konec tedna se začne nova sezona svetovnega pokala, številni tekmovalci bodo nastopili na vaših smučeh. Boste, podobno kot to počnejo pri dirkalnikih formule ena, do zadnjega dne poskušali še kaj popraviti ali pa ste že zadovoljni?
Da bi bili zadovoljni, to absolutno ne. Kot ste rekli, se to ureja do zadnjega. In tudi potem.

In če Peter Prevc reče, da nekaj ni v redu, koliko časa potrebujete, da mu naredite novo smučko?
Od dva do tri dni.
Koliko parov smuči ste naredili od pomladi, ko ste od Elana prevzeli proizvodnjo?
Tisoč. Tekmovalci, ki gredo na prve tekme, so smuči seveda dobili, v skladišču je samo še nekaj smuči za B- in C-reprezentante ter za klube.
In imenujete jih kar "slatnarce"?
Da, se je kar prijelo to ime - slatnarce ali slatnarke. Ti lahko nekaj napišeš na papir, a dobijo smuči potem drugo ime.

Boste zdaj za nekaj mesecev ustavili proizvodnjo?
Ne, proizvodnjo bomo kar nadaljevali. Določenih dolžin ni več na zalogi.

Imate na voljo vse materiale? Se lahko kaj zatakne?
Vse moraš vnaprej naročati. Za pol leta. To je lahko težava, gre za različna polnila, ki pridejo v smuči, različne drsne ploskve. 40 različnih materialov je, vsak prihaja z drugega konca Evrope ali Azije.

Vsi, ki so skakali na Elanu, so želeli na vaše smuči. Že spomladi ste napovedali, da bo treba delati selekcijo, koga spustiti na vašo smučko. Ste res morali koga zavrniti?
Smo, ker vseh ne moremo sponzorirati.
Kaj mislite s tem? Že na začetku ste rekli, da tekmovalci, ki bodo skakali na smučeh Slatnar, ne bodo dobili nobenih nagrad.
To, da smuči dobijo brezplačno. Kot ste rekli, pa ne bo nobenih nagrad ali bonusov. Brezplačno dobijo smuči vsi, ki skačejo v svetovnem pokalu, večinoma pa tudi tisti v B-reprezentanci. To kvoto, ki jo imamo za sponzoriranje, smo že presegli. Ne smemo si privoščiti, da bi imeli preveč tega nepotrebnega fiksnega stroška, saj je treba pokriti preostalo proizvodnjo.
Ste morali potem zavrniti tudi kakšne slovenske skakalce?
Tudi, žal. Nekateri ne kažejo perspektive, da bi bilo smiselno vanje vlagati in jim podarjati smuči. Takšni si morajo smuče plačati. Ali pa jih plača njihov klub.

Koliko stane par vaših skakalnih smuči?
Odvisno od dolžine. Najdražji par, za svetovni pokal, stane 520 evrov.
Z vezmi?
Ne. Samo smuči stanejo toliko, tisto je še okoli 350 evrov zraven.
Razvili ste tudi skakalne čevlje. Kdaj bodo na voljo tekmovalcem?
Do zdaj nam je vedno nekaj preprečilo, da nismo šli po začrtani poti. Tokrat smuči. Ampak čevelj je v končni fazi. Ko bo prvi sneg, ga želimo preizkusiti. Radi bi, da bi prvi slovenski skakalci z njimi že lahko skakali v tej sezoni. Ampak z glavo skozi zid ne bomo šli, izdelek mora biti "top". Je pa FIS vse že odobril in potrdil.
Zakaj niste pridobili kakšnega večjega pokrovitelja? Namesto Slatnar bi na primer lahko na smučeh pisalo Petrol, Gorenje, Siemens ...
To je želja za naslednjo sezono, tako da se že dogovarjamo z nekaterimi slovenskimi in tujimi podjetji. Nočemo le nekoga za eno leto, ampak želimo dolgoročno sodelovanje. Podjetju mora biti trg, kjer so skoki priljubljeni, zanimiv, treba pa je tudi upoštevati pravila Mednarodne smučarske zveze. Na primer: njen glavni pokrovitelj je Audi in ne bi pustili, da je na naših smučeh ime kakšnega drugega avtomobilskega proizvajalca.

V čem je smučka drugačna od smuči, ki jih proizvaja konkurenca?
Predvsem je drug sistem izdelave. Pri nas je veliko narejeno ročno. Dodatno smo vstavili še določene karbone. Oblike so nove, prav tako strukture. Glede oblike je smuča na maksimalno dovoljenih FIS-ovih merah. Pri tem hodimo po robu, da jih v celoti izkoristimo. Zdaj delamo tudi nov repni del. Ogromno stvari je.

Novost, ki jo načrtujete, je tudi kaseta s svinčeno utežjo, ki lahko spreminja težišče.

Prav zdaj smo začeli to preizkušati. Verjamem, da bo dobro funkcioniralo. S to novostjo ni treba imeti za hrbtni veter ene smuče, za vzgonskega pa druge. Te nastavitve lahko prilagodiš v kratkem času s ključkom, ki ga ima skakalec pri sebi. Vedeti moraš samo, kam postaviti utež, tako da lahko skakalec pet minut pred skokom, potem ko preveri vreme, na vrhu naleta vse uredi.

Nekateri pravijo, da dizajn ni najbolj posrečen ...
Tudi jaz kdaj kritiziram sosedovo ženo, da mi ni najbolj všeč. Vsake oči imajo svojega malarja. Nismo šli na lepoto, nismo angažirali desetih studiev, da bi se stepli med seboj, kdo bo naredil najbolj všečno smučko. To ni oglasni pano. Ni pomembna lepota. Smuči so delovno orodje, ki mora imeti vse potrebne funkcije. Smučka je bele barve, da belina ne moti, da se skrije v sneg. Konica je modra in te barve na skakalnici ni. To konico skakalec z delčkom očesa v zraku opazi. Izkazalo se je za dobro kombinacijo.

Je smuča vpadljiva tudi za gledalce pred televizorji?
Če jo vidite na zmagovalnem odru, kriči ven iz vsega. Vse druge so nekako 'šaraste' in se kar zlijejo z ozadjem, tako da jih težko opaziš, naša pa "tolče" ven.
Torej - manj je več?
Absolutno. Na to smo šli. Pomembno je, da je smuča kakovostna in da dobro funkcionira. Videz je drugotnega pomena. Verjetno nihče več ne ve, kako je bila pred desetimi leti videti steklenica uniona. V prvem trenutku tudi meni smuča ni bila všeč. Na izbiro sem imel več prototipov. Potem so mi argumentirali, zakaj kakšna barva. Zdaj sem se je navadil in mi je zelo v redu.
V ta posel vas je vpeljal trener Jani Grilc, kajne? Kako in kdaj se je to začelo?
Mislim, da leta 2004 ali 2005 iz konjička, "firbca". Potem je prišlo do točke, ali to narediti ali vreči v kanto. Imaš umetniški navdih, napad, in delaš, čaraš, pa potem spet postaviš v kot in delaš nekaj drugega. Rekel sem si: ali boš naredil do konca ali ne. K sreči se je prijelo.
Ste inovator. Imate še veliko idej tudi na drugih področjih?
Veliko je tega, ampak ni časa, da bi vse izpeljal. Veliko stvari čaka na 'stand by', da kdaj zaživijo.
Se vam zdi, da država dovolj podpira inovatorje? Dobite kakšen denar za svoje projekte?
Žal nimamo časa za papirje in uradnike. Nekateri to dobro izkoristijo, mi pa nimamo časa ali pa se preprosto ne znamo s tem ukvarjati. Nekoga bi morali imeti zaposlenega posebej za to.
Obiščete veliko tekem svetovnega pokala?
Zelo je pomembno, da sem na prizorišču, da dobim prvo, še vročo informacijo. Da jo izvem od tekmovalcev, ne od posrednikov. Potem se lahko tudi hitro odzovem.
Boste že v Kuusamu zraven?
Ne, na Finsko ne grem, grem pa potem v Klingenthal, pa na novoletno turnejo, Poljsko ...
Kje je najlepše razen v Planici?
Poleti v Vikersundu so zelo vabljivi, sploh pa Poljska, ki je slovenski drugi dom. V Rusijo in na Finsko pa ne grem prav rad. Tam so mraz in težave s hrano. Jedi so neokusne. Tudi fantje se pritožujejo, da preveč shujšajo.

Menite, da lahko Peter Prevc ponovi neverjetno lansko sezono?
Tako kot on tudi jaz ne bom ničesar napovedoval, želim le, da bo zdrav, da bo imel dobra kolena. V sredo fantje odpotujejo na Finsko, števec je zdaj na ničli. Pripravljeni so dobro, občutki so dobri, ne vemo pa, kako so delali v drugih reprezentancah. Upam, da bo že na začetku med deseterico. Je pa v skokih tako, da lahko že malenkosti podrejo piramido.

To je želja za naslednjo sezono, tako da se že dogovarjamo z nekaterimi slovenskimi in tujimi podjetji. Nočemo le nekoga za eno leto, ampak želimo dolgoročno sodelovanje. Podjetju mora biti trg, kjer so skoki priljubljeni, zanimiv, treba pa je tudi upoštevati pravila Mednarodne smučarske zveze. Na primer: njen glavni pokrovitelj je Audi in ne bi pustili, da je na naših smučeh ime kakšnega drugega avtomobilskega proizvajalca.

O tem, ali bo na smučeh namesto Slatnar kdaj pisalo Petrol, Gorenje, morda Siemens

Nismo šli na lepoto, nismo angažirali desetih studiev, da bi se stepli med seboj, kdo bo naredil najbolj všečno smučko. To ni oglasni pano. Ni pomembna lepota. Smuči so delovno orodje, ki mora imeti vse potrebne funkcije. Smučka je bele barve, da belina ne moti, da se skrije v sneg. Konica je modra in te barve na skakalnici ni. To konico skakalec z delčkom očesa v zraku opazi. Izkazalo se je za dobro kombinacijo.

Oblike so nove, prav tako strukture. Glede oblike je smuča na maksimalno dovoljenih FIS-ovih merah. Pri tem hodimo po robu, da vse izkoristimo maksimalno.

Pomembno je, da je smuča kakovostna in da dobro funkcionira. Videz je drugotnega pomena. Verjetno nihče več ne ve, kako je bila pred desetimi leti videti steklenica uniona. V prvem trenutku tudi meni smuča ni bila všeč. Na izbiro sem imel več prototipov. Potem so mi argumentirali, zakaj kakšna barva. Zdaj sem se je navadil in mi je zelo v redu.

Poleti v Vikersundu so zelo vabljivi, sploh pa Poljska, ki je slovenski drugi dom. V Rusijo in na Finsko pa ne grem prav rad. Tam so mraz in težave s hrano. Jedi so neokusne. Tudi fantje se pritožujejo, da preveč shujšajo.