Tina Maze letos žanje bogate sadove. Foto: EPA
Tina Maze letos žanje bogate sadove. Foto: EPA

Toda globuse v hitrih disciplinah so podelili, enega si je zagotovila tudi slovenska smučarska šampionka Tina Maze, ki je osvojila mali globus v superveleslalomu. Dolgotrajno prestavljanje in čakanje je za smučarsko karavano zahtevnejše kot pa samo tekmovanje, tako je bila tudi slovenska smučarska šampionka po drugem maratonskem dnevu stalne pripravljenosti in koncentracije precej izčrpana.

Skoraj šest ur osredotočenosti na tekmo
Če moraš biti v psihični pripravljenosti na začetek tekme pet, šest ur, je to povsem drugače, kot če gre tekmovanje po predvidenem urniku, po katerem se smučarji rutinsko pripravijo na svoj nastop in potrebujejo krajše obdobje popolne osredotočenosti.

Morali bi imeti rezervne scenarije
Letošnji finale v Lenzerheideju se je sicer do zdaj krepko ponesrečil. Ne zaradi tistih smučark in smučarjev, ki so ostali brez tekem in možnosti za osvojitev globusa, ampak zaradi športa samega. Štiri tekme so bile že odpovedane, to bi bile štiri izvrstno gledane preizkušnje, ki bi ponudile takšen finale, kot si ga šport zasluži. Finale bi enostavno moral biti zasnovan tako, da bi imel tudi rezervne scenarije; predstavljajte si, da bi se svetovna prvenstva v ekipnih športih končala pred finalom, ali pa da bi, denimo, v svetovnem prvenstvu v formuli 1 odpovedali zadnjo dirko, takrat ko so vsi skupaj najbolj na trnih.

Ekipna tekma brez zvezdnikov
V alpskem smučanju, športu v gorah pa so taki scenariji mogoči, in sicer tudi zaradi neprilagodljivosti tistih, ki vodijo tekmovanja. V petek, ko je napovedano lepo vreme, bo na primer na finalu ekipna tekma, preizkušnja, ki ne najde svojega prostora pod smučarskim soncem, na kateri ne bo nastopil nihče od glavnih zvezdnikov svetovnega pokala in za katero tako rekoč ni nobenega zanimanja. Stvar izgleda tako, kot bi se nekdo delal norca iz belega kruha, saj ima ekipna tekma po trdno zasidranih pravilih prednost pred tekmami v hitrih disciplinah, ki bi seveda požele bistveno več pozornosti med občinstvom, RTV-postajami in oglaševalci.